رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:ترغیب شهروندان به ثبت نام در سامانه ثنا باید در دستور کار باشد.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 13 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر به حوزه ی قضایی آشتیان و در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری آشتیان افزود: کار کردن در عدلیه یکی از سخت ترین کارهاست چراکه برای هر قلم زدن و قدم زدن باید ابتدا فکر کرد تا حقی ضایع نشود و عدالت به درستی اجرا شود.
وی یادآورشد:تکریم ارباب رجوع و رفتار مطلوب با مردم در بررسی پرونده ها، یکی از مهمترین مواردی است که باید در دستگاه قضایی مورد توجه باشد.
وی افزود: توجه به نظم و انضباط و متعهد بودن کارکنان دستگاه قضایی همواره باید مورد توجه باشد چراکه رسیدگی به امورات مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اولویت امور قرار گیرد، همه باید در ساعت اداری در محل کار خود حاضر شوند تا از بروز هرج و مرج جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر سلامت مجموعه ی قضایی تاکید کرد: شعار قوه قضاییه مبارزه با فساد است که این مهم ابتدا باید درون سازمان رعایت شود، حفاظت از سرمایه و منابع انسانی هنرمندانه‌ترین کاراست، در نتیجه روسا باید رفتار و کردار کارکنان را مورد توجه داشته باشند تا آبروی مجموعه به خطر نیفتد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: درصد ابلاغ الکترونیک و افزایش امتیازات باید مدنظر باشد، ارتقا ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در شعب و ترغیب شهروندان به ثبت نام در سامانه ثنا باید در دستور کار باشد.
وی یادآورشد: تشویق مردم به ثبت نام و استفاده از سامانه ثنا برای دریافت خدمات قضایی به صورت الکترونیکی می تواند در برخورداری مطلوب از خدمات قضایی و صرفه جویی در هزینه های دستگاه قضایی موثر باشد.
وی اضافه کرد: تسریع در مختومه کردن باقیمانده پرونده های معوق نیز در اولویت و دستور کار محاکم و واحد های اجرای احکام است و برنامه ریزی های شورای حل اختلاف باید به گونه ای باشد که محور عملکردها بیشتر به سمت صلح و سازش قرار گیرد، چراکه اقدامات قضایی در این شوراها ممکن است تعداد پرونده ها را افزایش دهد و هدف راه اندازی شوراهای حل اختلاف فصل خصومت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار