کد خبر: ۹۰۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 13 October 2020

آخرین تصمیمات درخصوص آرامستان اراک/سوار کردن مسافربدون ماسک ممنوع

 فرماندار اراک گفت: در راستای جلوگیری از تجمع مردم تعداد درب‌های ورودی و خروجی آرامستان اراک افزوده شده است و از حضور افراد بدون ماسک خودداری می‌شود.

حسین بختیاری اظهار کرد: پیرو مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا استان قرار بود که آرامستان اراک بسته و مراسم خاکسپاری اموات با حضور حداقلی افراد برگزار شود.

وی افزود: از سوی دیگر با درخواست‌های مکرر خانواده‌ها که برای قرائت فاتحه یا بحث خاک‌سپاری به آرامستان مراجعه می‌کردند، در خصوص کاهش محدودیت‌ها نیز مواجه بودیم.

فرماندار اراک بیان کرد: بر حسب مصوبه نهایی این ستاد مصوب شد تا اطلاع ثانوی تعداد درب‌های ورودی و خروجی آرامستان اراک به دلیل جلوگیری از تجمع افراد افزایش پیدا کند و همچنین قرار شد هیچ گونه مراسم رسمی از قبیل چهلم، هفتم و سالگرد برگزار نشود و تنها این مراسم با حضور خود خانواده‌های افراد صورت پذپرد، در مراسم خاکسپاری اموات نیز باید افراد کمتری حضور داشته باشند.

نیروی انتظامی برای حفظ نظم در محیط آرامستان همکاری می‌کند

وی افزود: به هیچ وجه فردی بدون ماسک نباید وارد آرامستان شود و شهرداری نیز با همکاری نیروی انتظامی برای حفظ نظم در این محیط همکاری می‌کنند و در حال اجرایی شدن است.

به گفته فرماندار اراک بر حسب مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بازگشایی آرامستان هر روز از ساعت ۷ صبح الی ۱۵ عصر است، اما پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۱۷ افزایش می‌یابد.

بختیاری گفت: مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا استان برای تمامی آرامستان‌های استان و مصوبات شهرستان اراک برای آرامستان‌های داوود آباد، کارچان، سنجان و ساروق است.

وی بیان کرد: در آرامستان‌های شهر‌های تابع مشکلی نداریم و مردم رعایت می‌کنند، اما مشکل ما آرامستان اراک است.

وی افزود: در خصوص هر طرحی از تراکم افراد در آرامستان پیشگیری کند، در جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا استان و شهرستان اراک بحث و تبادل نظر صورت می‌پذیرد تا به تصمیم گیری نهایی منجر شود.

استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی الزامی است

فرماندار اراک در خصوص لزوم استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی گفت: بر اساس مدیریت ستاد مدیریت کرونا و شهرستان در وسایل نقلیه عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس باید اطلاعیه‌ای مبنی بر استفاده مسافران از ماسک نصب شود و از سوار کردن افراد بدون ماسک جلوگیری به عمل آید. رانندگان هم باید حدالامکان از دریافت وجه نقد خودداری کرده و از طریق کارتخوان اقدام کنند.

بختیاری افزود: رانندگان تاکسی باید در صندلی عقب ۲ نفر مسافر سوار کنند و به منظور در خواست رانندگان نیز در مورد کرایه نفر سوم قرار شد شهرداری طرحی را ارائه کند تا این کرایه بین سه نفر مسافری که سوار می‌شوند، تقسیم شود.

وی تاکید کرد: رانندگان اتوبوس‌ها حق ندارند بیشتر از ظرفیت مسافر سوار کنند و چیزی به عنوان مسافر ایستاده نباید وجود داشته باشد.

فرماندار اراک گفت: در وسایل نقلیه خصوصی راننده و مسافر باید حتماً از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد و مبلغ جریمه را ستاد مدیریت کرونا استان در جلسه بعدی تعیین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار