رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت:۱۰۰درصد مطالبات گندمکاران تا اوایل مهر ماه معادل ۸۶۱ میلیارد تومان پرداخت و تمام بدهی تسویه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 11 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آنجفی در نشست شورای معاونین و مدیران شهرستان ها با قدر دانی از زحمات همکاران در انتخاب سازمان جهاد کشاورزی بعنوان دستگاه برتر در ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی افزود: استان مرکزی به لحاظ افزایش تولید محصولات کشاورزی یکی از بهترین استان‌ها در سطح کشور است و امسال برای سومین سال متوالی رشد چشمگیری را در تولید گندم به خود اختصاص داده به طوری که میانگین افزایش محصول تحویلی به سیلوها در کشور شش درصد و در استان مرکزی ۱۵ درصد بوده است. وی یادآورشد: در مجموع در سال جاری ۳۴۴ هزار تن گندم خریداری شده و مجموع تولید استان ۴۵۰ هزار تن بوده و این در حالی است که در سال‌های گذشته مجموع تولید حدود ۳۰۰ هزار تن بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته کیفیت گندم نیز افزایش چشمگیری داشته است اضافه کرد: مهمترین شاخص در بررسی کیفیت گندم، میزان سن زدگی گندم است، استان مرکزی از لحاظ سن زدگی در زمره ۶ استان برتر کشور قرار دارد و میزان سن زدگی گندم استان از حدود دو و سه در سال های گذشته به حدود یک یا کمتر از یک در حال حاضر رسیده است. مهندس آنجفی ادامه داد: مصرف سالانه گندم در استان مرکزی ۱۲۰ هزار تن و کمتر از میزان تولیدی در استان است و بیش از ۳.۵ برابر نیاز مصرفی در استان تولید و به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
وی گفت:میزان افت غیرمفید گندم در سال های قبل دو و ۷۵ صدم بوده که در حال حاضر به یک و ۴۶ صدم رسیده، همچنین خلوص گندم‌های تحویلی بیش از یک واحد ارتقا داشته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در رابطه با تولیدات گلخانه‌ای و باغی استان افزود: وضعیت استان در این زمینه خوب و مناسب است و در ۱۷۸ گلخانه سبزی و صیفی در استان ۵۱ هزار تن محصول در سال تولید می‌شود.
آنجفی گفت: مجموع تولیدات باغی استان در حال رسیدن به نیم میلیون تن در سال است.
وی با بررسی وضعیت دام و طیور استان اظهارداشت: میزان تخم مرغ تولیدی استان از ۳۲ هزارتن در سال‌های گذشته به ۳۸ هزارتن در سال قبل رسیده که پیش بینی می‌شود ۳۹ هزارتن تخم مرغ در استان تولید شود.
وی افزود:همچین ۴۴ درصد تخم مرغ تولیدی در استان مصرف و مازاد آن به سایر استان ها یا کشورهای دیگر صادر می‌شود.
آنجفی ادامه داد: در سنوات گذشته میانگین تولید گوشت مرغ در استان سالانه ۵۶ هزار تن بوده که در سال گذشه شاهد تولید ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در استان بوده‌ایم و پیش بینی می‌شود که این میزان امسال به ۷۳ هزار تن برسد.
وی ادامه داد:همچنین در حوزه تولید شیرخام نیز تولید استان از ۳۰ هزارتن به ۴۴۰ هزارتن رسیده و پیش بینی تولید ۶۶۰ هزارتنی در سال جاری را شاهد باشیم که جهش قابل توجهی خواهد بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: استان در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده که با توجه به افزایش تولید در سال‌های گذشته پیش بینی می‌شود میزان تولیدات در سال جاری به ۵۵ هزارتن برسد.
مهندس آنجفی با اشاره به شرایط سخت حال حاضر کشور و وجود گرانی ها و تورم در جامعه ، از کلیه همکاران خواستند که به انتظارات و درخواست های مردم و ارباب رجوع ها پاسخگو باشند.
وی گفت: وظیفه همه ما بعنوان خادمان مردم پاسخ گوی به مردم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: بحث پاسخگویی و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مباحث مهم در سازمان باید باشد و رعایت کرامت انسانی و احترام به ارباب رجوع از موضوعاتی است که مسئولین و مدیران سازمان باید به آن اهتمام بورزند و ارائه خدمات مورد نیاز به مردم با کفیت مطلوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته شود.
نماینده حوزه ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: تمام ائمه اطهار (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند و اطاعت و تبعیت از معصومان شرط رسیدن به هدایت الهی است .
حجت السلام توکلی افزود: بحث نماز بحث اجباری و دستوری نیست و مسئله نماز اعتقادی ، فرهنگی ، قلبی و دلی است .
وی یادآورشد: موضوع نماز و خواندن نماز یک تکلیف الهی است و از واجبات بسیار مهم شریعت اسلامی بوده و ترک و سبک شمردن آن شرعا اشکال دارد و موجب استحقاق و عقاب است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با توجه به اهمیت اقامه نماز جماعت در ارزشیابی ها و گزارش ها یکی از سازمانهای موفق در برگزاری اقامه نماز جماعت بوده است گفت: جهاد یک نهاد انقلابی است و جهادی بودن بر پایه همین ارزش ها است.
وی افزود : باید مدیران به فریضه نماز اهتمام ویژه داشته باشند و حضور در نماز جماعت یکی از راه های تشویق و امر به معروف است که منجر به شرکت سایرهمکاران سازمان در نمازجماعت می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار