معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:خط تولید حصیر بافی در زندانهای استان مرکزی راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 06 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی افزود: طبق تفاهم‌نامه دوجانبه میراث فرهنگی با اداره کل امور زندانها در زمینه آموزش برای زندانیان، با هدف زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال آنها پس از آزادی از زندان، ۴۸ کارگاه آموزشی صنایع دستی در سال ۹۸ برای مددجویان زندانی برگزار شد.
کاظمی افزود: بنیاد تعاون(حامی) استان مرکزی با شرکت تولیدکننده حصیربافی، در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه را امضا کرد و طبق توافق انجام شده این شرکت با تهیه و ارائه مواد اولیه به زندانیان و عرضه و فروش آن در بازار زمینه اشتغال و درآمدزایی برای این مددجویان را فراهم خواهد کرد.
معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: حصیر بافی یکی از رشته های صنایع دستی بومی و سنتی استان به حساب می آید که مواد اولیه آن از چوب بامبو یا خیزران تهیه می شود.
او افزود: سرمایه‌گذار این طرح متعهد به تهیه و عرضه این مواد اولیه به زندانیان شده و بنابر توافقات انجام شده این شرکت به صورت تضمینی تولیدات را به متقاضیان عرضه می‌‎کند.
معاون صنایع‌دستی استان مرکزی از بیکاری به عنوان مهمترین علت ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی در زندانها و ایجاد کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی، زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال را برای زندانیان فراهم کرده‌است و امیدمی رود در ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان به سازمان زندانها کمک کنیم تا زمینه بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه پس از آزادی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار