رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:با برخی اقدامات نباید در شرایط سخت اقتصادی عرصه بر جهادگران تولید و صنعت تنگ‌تر شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 05 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید عبدالمهدی موسوی در نشست ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی افزود: رفع موانع تولید، اشتغال‌زایی و ایجاد جهش تولید وظیفه‌ای همگانی است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور و میزبان بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی است یادآورشد: در شرایط اقتصادی کنونی نیاز است نگاه بانک‌ها برای رفع مشکلات حوزه تولید استان گره‌گشا و بین بخشی باشد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات مالی استان مرکزی باید همه تلاش خود برای بازگشت مجدد ۲۵ واحد تملک شده در قطب صنعت کشور را به چرخه تولید به کار گیرند گفت:همه باید تلاش کنند تا تولید و اشتغال به زمین نخورد زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت هزینه‌بر است و علاوه بر حفظ سرمایه‌های موجود باید به‌گونه‌ای رفتار کرد تا انگیزه‌مداری برای زیرساخت‌های جدید تولید فراهم شود.
وی با بیان اینکه انتظار می رود بانک‌ها شرایط حاکم بر کشور را درک کنند و همواره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب توجه جدی داشته باشند افزود: اگر هر فردی در شرایط سخت به گوشه‌ای از نظام اسلامی کمک کند، توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری بی‌اثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها اقدامات خوبی در راستای کمک به تولید داشته‌اند که جای قدردانی دارد یادآورشد:انتظار می رود در شرایط کنونی فشاراز حوزه صنعت و تولید برداشته شود تا اقتصاد کشور شکوفا شود.
موسوی با بیان اینکه بانک‌های عامل استان باید تا یک هفته آتی نشستی با طرف‌های حساب خود برگزار کنند گفت:باید از سوی بانک ها بررسی برای ارایه راهکارهای مناسب درخصوص فعال‌سازی ۲۵ واحد تملک شده صورت گیرد و صورتجلسه آن هم به دادگستری ارسال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم با بیان اینکه ۲۵ واحد از مجموع واحدهای صنعتی و خدماتی این استان در تملک بانک‌ها است گفت: ۶ واحد از این مجموعه در حال مزایده است و بقیه موارد نیز مراحل مذاکره و یا دارای متصرف و اجاره به شرط تملیک را می‌گذرانند.
سعید فرخی افزود:از مجموع واحدهای تملک شده از سوی بانک‌ها، ۱۶ واحد تملیکی و بقیه واحدهای جانشینی است که توزیع بین بانکی ۱۲ واحد مربوط به بانک ملی، ۲ واحد با بانک کشاورزی، ۹ واحد با بانک صنعت و معدن، یک واحد با بانک ملت و یک واحد با بانک سامان است.
فرخی با بیان اینکه بانک‌ها هیچ تمایلی به تملک واحدهای تولیدی و صنعتی ندارند یادآورشد:برخی از آن‌ها در توازن مالی تعهداتشان مشکل جدی دارند و بیشتر واحدها پس از تعطیلی کامل تملک شده اند.
وی با بیان اینکه تلاش‌ زیادی برای پیچیدن نسخه شفای برخی واحدهای این استان صورت گرفته است گفت:متاسفانه امکان فعالیت مجددبرای برخی از واحدها وجود نداشت و آخرین ابزار برای بانک‌ها تملک بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار