معاون فرهنگی،اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود افزایش چشمگیر هزینه‌ها،مراودات سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روز است.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 04 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،عادل دهدشتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد افزود: میزان مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بود که از سوی این سازمان پرداخت شده است.
وی هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال را بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد اعلام کرد وگفت: تمام این مبلغ‌ از محل منابع این سازمان تامین می‌شود.
دهدشتی، هزینه‌های ماهانه این سازمان در سال گذشته را ۹۶ هزار میلیارد اعلام کرد وافزود: حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال این مبلغ به‌صورت استقراضی تامین می‌شد اما اکنون تراز منابع و هزینه‌های این نهاد مثبت است.
وی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مطالبه به حق این قشر دانست وگفت:  این مهم سال قبل بعد از سال‌ها
تحقق یافت که گام بلندی در راستای توزیع عادلانه منابع بشمار می رود.
وی با بیان اینکه سن بازنشستگی در کشورهای توسعه یافته هر ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد یادآورشد: با توجه به امید به زندگی این مهم هر سال افزایش می‌یابد اما در کشور ایران سن بازنشستگی هر سال کاهش می‌یابد که باید اصلاح شود.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای بزرگ و سرمایه ملی است گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد که با توجه به گستردگی این سازمان و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن می‌طلبد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
علی اکبر کریمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به صندوق تامین اجتماعی دارد افزود: در تدوین قوانین و برنامه‌های توسعه کشور گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.
کریمی میزان بدهی دولت به این سازمان را بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:این مهم نشان می‌دهد دولت بار سنگینی بر دوش این سازمان قرار داده و ممکن است آینده صندوق به خطر بیفتد.
وی یادآورشد: با واگذاری سهام تعدادی از شرکت های دولتی به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان امسال در هیات دولت تصویب شد که با این اقدام بخشی از بدهی های دولت به سازمان پرداخت شد.
معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگترین نهاد خدمت رسانی است گفت:این سازمان در شرایط اقتصادی فعلی به سبب مشکلات حوزه تولید، در تامین اعتبارات با محدودیت‌هایی روبرو است.
سعید فرخی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی علاوه بر آورده ساختن انتظارات مردم در حوزه درمان و بازنشستگی نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان هم وظیفه سنگینی بر عهده دارد یادآورشد: به‌همین دلیل می‌توان این سازمان را بزرگترین دستگاه خدمات رسان دانست.
فرخی با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه رضایت‌مندی مردم از بیمه رتبه ۱۸ در کشور را دارد گفت: این استان در سه فصل گذشته با ارائه خدمات مطلوب رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.
در پایان این مراسم علیرضا حسینی به‌عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی معرفی و
از زحمات محمدرضا بیدهندی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار