مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: نزدن ماسک توسط برخی از افراد در جامعه همچون حمله با یک سلاح سرد و بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 03 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کوروش دالوندی افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری های ویروسی دیگر از جمله سرماخوردگی های متنوع و آنفولانزا، در وضعیت خطرناکی به سر می بریم.
وی اظهار داشت: هیچ یک از مردم بدون استفاده از ماسک نباید از منزل خارج شوند، کسی که از ماسک استفاده نمی کند، هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش تاکید کرد: استفاده نکردن از ماسک همچون حمل یک سلاح سرد و خطرناک و کشنده است، چرا که یک فرد ناقل و بی علامت بدون استفاده از ماسک به راحتی بیماری را به دیگران انتقال می دهد و حتی جان آنها را نیز به خطر انداخته و در برخی موارد موجب مرگ آنان نیز می شود.
وی یادآورشد: تا زمانیکه بیش از ۹۹ درصد مردم جامعه از ماسک استفاده نکنند، زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ قطع نمی شود.
دکتر دالوندی افزود: یکی دیگر از نگرانی های ما برگزاری مهمانی ها، مسافرت ها و روابط اجتماعی است که در تعطیلات برگزار می‌شود، بنابراین خواهشمندیم که با توجه به پیک سوم این بیماری و وضعیت خطرناک و بحرانی که در کل دنیا و کشور حکمفرما شده، مردم شهرستان تفرش و هم استانی ها از برگزاری مهمانی ها، اجتماعات و مسافرت ها به منظور حفظ سلامتی خود و عزیزان اکیداً اجتناب کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش یادآور شد: تاکنون ۱۴۵ مورد مثبت در این شهرستان شناسایی شده، که خوشبختانه ۱۲۳ نفر به صورت کامل بهبود یافتند و متاسفانه ۸ مورد منجر به مرگ شده و در حال حاضر سه مورد بستری در بیمارستان و ۱۱ نفر نیز به صورت قرنطینه در منزل مراحل درمان را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار