معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شده که  ۱۳ طرح با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی قابلیت اتمام تا پایان سال جاری و یا حداکثر در مدت خدمت دولت دوازهم را دارد.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 01 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی یکی از مهمترین این طرح ها را بیمارستان ولیعصر (عج) اعلام کرد وافزود:
در صورت رفع برخی مشکلات موجود، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی کشور تا خرداد سال آینده تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح دارای مشکلات خاص است که از حوصله جمع خارج است یادآورشد:این طرح در برخی از زمان‌ها اعتبار داشته، اما به دلیل برخی مشکلات تکمیل نشده است.
نوبخت با بیان اینکه اینجانب متعهد می شوم اگر این طرح تا خردادماه سال آینده آماده اجراو موانع آن رفع شود، تمام اعتبار مورد نیاز پرداخت خواهد شد افزود:تحقق این مهم را تقبل می‌کنم.
وی با بیان اینکه انتظار می رود نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نگاه پدرانه به این طرح داشته باشد گفت: استاندار مرکزی هم به عنوان نماینده عالی دولت باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا قبل از خداحافظی با مردم در دولت دوازدهم، این طرح به بهره‌برداری برسد چراکه یکی از برنامه‌های مهم این سفر، مصوبات و تصمیماتی بود که در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در سال ۹۵ صورت گرفته اما هنوز برخی از آنها به اتمام نرسیده است.
نوبخت با بیان اینکه در سفر هیات دولت به استان مرکزی، ۴۹ طرح و پروژه با اعتباری بالغ ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تصویب شده است اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۴۲ درصد پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در این سفر تمرکز بر ۲۵ طرح و پروژه تولیدی با ۱۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی، تسهیلات بانکی، سهم آورده و ۱۸۰ میلیون دلار ارزی است که می‌تواند زمینه اشتغال ۶ هزار و ۷۵۹ نفر را ایجاد کند.
وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات مدیریتی افزود: در صورتی که مشکلات مدیریتی در بحث اجرا نشدن تعدادی از این طرح‌ها کنار گذاشته شود، افزایش قیمتها هم نقش موثری در به سرانجام نرسیدن آنها داشته است.
نوبخت با بیان اینکه افزایش تولید این سرمایه‌گذاری( ۱۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال) بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است گفت: انتظار می‌رود این مهم را استاندار مرکزی پیگری کند و موافقت‌نامه آن با استان تبادل می‌شود چراکه ۲۰ درصد نخست سهم دولت در این طرح‌ها پرداخت شده و هر زمان گزارش کار برای اتمام ارسال شود، اعتبارات بعدی هم پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه ساخت مسکن محرومان با همکاری سه گانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، با شتاب مناسبی در جریان است افزود: سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی مالی، بنیاد مسکن ساخت این واحدها و کمیته امداد امام خمینی (ره) مدیریت واسپاری آنها را به خانواده های مددجو عهده دار است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه یک‌هزار واحد مسکونی از سنوات گذشته در استان مرکزی آغاز شده است اظهارداشت: در این سفر عملیات اجرایی ۲ هزار واحد جدید آغاز می‌شود تا این واحدها قبل از اتمام دولت دوازدهم تحویل شودو این مهم در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کپرهای جنوب کرمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای محرومان پایه گذاری شده است یادآورشد: رهبر معظم انقلاب همواره از دولت در این راستا مطالبه دارند و انتظار می رود همه مدیران تلاش خود را برای خدمت بی منت به مردم بویژه محرومان به کار گیرند.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری مرکزی در راستای اجرای طرح مسکن محرومان منعقد شد.
شرکت در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک، بازدید از عملیات اجرایی تالار مرکزی، کتابخانه مرکزی و دره گردو اراک و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی محرومان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به اراک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار