رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ترس از کرونا نباید باعث تعویق درمان بیماری‌های دهان و دندان شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 29 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مژگان میرشفیغی افزود: مردم در مراجعه به مراکز دندانپزشکی اضطراب و نگرانی از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا نداشته باشند و معاینه و درمان بیماری‌های دهان و دندان خود را به تعویق نیندازند.
وی اظهار داشت: کادر درمان در مراکز دندانپزشکی استان موظف به رعایت تمام اصول بهداشتی ویژه این مراکز هستند و با دقت و وسواس نسبت به ضدعفونی کردن و بهداشت مراکز به مردم خدمات می‌دهند.
وی تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم از طرف مردم و هم از طرف کادر درمان در محیط‌های دندانپزشکی اولویت است و باید به آن متعهد باشند.
دکتر میرشفیعی یادآورشد: قبل از شیوع ویروس کرونا محیط مراکز دندانپزشکی مستعد بیماری ایدز و هپاتیت بود که با رعایت موازین بهداشتی از سرایت آنها به بیماران جلوگیری می‌شد، اما اکنون و با توجه به بیماری کووید۱۹ رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر شده است.
رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به این موضوع که ۳۵ مرکز جامع سلامت اراک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کووید ۱۹ به مراجعان خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند، گفت: مردم با دریافت نوبت و حضور به موقع در مراکز دندانپزشکی و زدن ماسک مناسب، نسبت به سلامت خود و دیگران مراجعان بکوشند.
وی تاکید کرد: والدین با فرهنگ سازی آموزش مسواک زدن صحیح به کودکان زمینه ابتلای فرزندان خود به انواع بیماری های دهان و دندان را کاهش دهند، زیرا مسواک زدن باعث می شود تا ۸۰ درصد بیماریهای دهان و دندان بروز نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار