رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اختصاص ۱۷ هزار دوز واکسن آنفولانزا به استان مرکزی و توزیع آن در سه مرحله بین گروه‌های هدف خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 28 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: مرحله نخست آن وارد استان شده و قرار است تا چند روز آینده مرحله دوم نیز وارد استان شود.
وی گفت: مرحله نخست آن وارد استان شده و قرار است تا چند روز آینده مرحله دوم نیز وارد استان شود.
وی افزود: مقرر شده ۶ هزار دوز برای کارکنان بهداشت و درمان، حدود ۶ هزار مادر باردار در استان و ۳ هزار دوز هم برای اداره کل زندان ها و سالمندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند، اولویت بندی و تزریق شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از هرگونه ازدحام در مراکز درمانی و پایگاه های جامع سلامت از جامعه هدف می خواهیم ضمن خودداری کردن از مراجعه حضوری، تنها منتظر تماس همکاران باشند.
وی یادآورشد: تا پایان هفته جاری با تمام گروه‌های هدف، تماس گرفته خواهد شد.
دکتر جمالیان افزود: حدود چهار هزار بیمار خاص شامل بیماران پیوندی، تالاسمی های ماژور و مینور، در استان وجود دارد که در سامانه سیب ثبت نام شده و منتظر دریافت و تزریق واکسن در آینده هستند.
وی تاکید کرد: با کلیه گروه های هدف و اولویت بندی شده تزریق این واکسن در استان تماس حاصل خواهد شد و پس از مراجعه آنان، تزریق واکسن آنفولانزا به صورت رایگان انجام خواهد پذیرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه سطح رعایت بهداشت مردم با توجه به شیوع کرونا و رعایت هرچه بیشتر آنان در سال جاری نسبت به سال های قبل بیشتر شده است، گفت: نیاز به مراجعه و تزریق آحاد مردم به این واکسن نیست و تنها بیماران خاص، کادر بهداشتی و درمانی که بطور مستقیم با این ویروس مواجهه دارند، سالمندان و افراد زیر ۵ سال نیاز به دریافت و تزریق این واکسن دارند.
دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه اگر در این روزهای سخت کرونایی مبتلایان به آنفولانزا نیز به مراکز و بیمارستان‌ها مراجعه کنند، بار مضاعفی به دانشگاه و کادر خسته بهداشت و درمان وارد می شود، گفت: به همین خاطر مجموعه علوم پزشکی با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کرده و اعلام می کند نیازی به تزریق همه مردم و پیگیری آنان برای دریافت این واکسن نیست و طلب آنان خارج از هرگونه اندیکاسیون های علمی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار