رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند همکاری آحاد مردم و جلوگیری از تشکیل هر گونه اجتماع است.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی، افزود: کادر درمان بیمارستان‌های مختلف استان مرکزی تاب و توان روزهای اول شیوع کرونا را ندارند و انتظار می‌رود آحاد مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی به خصوص پلیس همکاری بیشتری با کادر درمان داشته باشند.
وی اظهار داشت: موج کنونی بیماری کرونا در کشور حاصل افزایش سفرهای شهریورماه است و این در حالی است که استان مرکزی، بیشترین ورودی و خروجی ها را داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در این شرایط نمی توان همه امور را به دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشت، دانشگاه به معنای واقعی بریده است، کارشناسان بهداشت و درمان تاب و توان روزهای اول را ندارند و نمی توانند همه مسئولیت ها را بپذیرند.
وی بیان کرد: هفته گذشته ۱۶ نفر دانش آموز و دانشجو مبتلا شدند، کادر درمان نیز درگیرند و مسلما درگیری کادر درمان چالش جدی را برای استان رقم می زند، متاسفانه هفته گذشته بیشترین میزان درگیری کادر درمان با ابتلای ۹ پرستار در شهرستان کمیجان رقم خورد که مسلما این وضعیت شرایط درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.
دکتر جمالیان در پایان گفت: اکثر مبتلایان استان جزو زنان خانه دار هستند و این آمار نشان می دهد که رعایت پروتکل ها در ادارات نسبتا خوب است، ولی در منازل وضعیت خوب نیست و در واقع ابتلای یک نفر در خانه به سرعت باعث ابتلای دیگر افراد می شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه گفت: طی هفته گذشته ۷۵۵نفر در استان مرکزی به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد، سه نفر در سنین یک تا ۹ سال، ۱۲ نفر در سن ۱۰ تا ۱۹سال، ۵۹ نفر در سن ۲۰ تا ۲۹ نفر، ۱۸۹نفر بین سنین ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۱۵ نفر در سن ۴۰تا ۴۹ سال، ۹۳ نفر در سن ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۴۶ نفر در سنین ۶۰تا ۶۹سال، ۷۳ نفر در سن ۷۰ تا ۷۹ سال، ۴۸ نفر در سن ۸۰ تا ۸۹ سال و ۹ نفر در سنین ۹۰ تا ۹۹سال مبتلا شده اند.
دکتر علی علیمحمدی افزود: از کل تعداد مبتلایان ۳۹۷ نفر مرد و ۳۵۸ نفر خانم هستند که ۲۵۴ نفر خانه دار، ۱۴۱ نفر کارمند، ۹۶ نفر بازنشسته، ۹۹نفر با شغل آزاد، ۲۲ پرستار، ۱۶دانش آموز و دانشجو، ۱۳ نفر کارکنان بهداشت و درمان، ۲۰کشاورز و دامدار، ۱۳ کارگر، پنج سرباز و نظامی، چهار راننده، دو کارمند آزمایشگاه مرجع استان، چهار ماما، سه بیکار، یک روحانی، یک نفر پزشک بودند و البته شغل ۴۷ نفر نیز احصا نشده است.
وی با تاکید بر نظارت و بازرسی هر چه بیشتر در موج سوم این ویروس و همزمانی آن با فصل سرد سال و فرا رسیدن شیوع ویروس آنفولانزا، گفت: طبق گزارش وصول شده در پنجشنبه گذشته، وضعیت آرامستان شهر اراک، بحرانی اعلام شده و گفته شده، درب ورودی و خروجی بسیار کوچک آن باعث ازدحام مراجعه کنندگان می شود در این شرایط یا باید ورودی اصلاح شود و یا مجدد محدودیت تردد اعمال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار