سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:همزمان با اولین روز گرامیداشت هفته گردشگری ، اقامتگاه بوم گردی هزار آبه در روستای هزاوه شهرستان اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 26 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: همزمان با اولین روز از هفته گردشگری این اقامتگاه به بهره‌برداری رسید.
وی یادآورشد: این اقامتگاه با مساحت۳۲۷ متر و ۳ سویت اقامتی، ظرفیت اقامت همزمان ۱۵ نفر را دارد.
او گفت: اقامتگاه بوم‌گردی هزار آبه با مدیریت مریم حاجی خانبابایی هزاوه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد ریال زمینه اشتغال سه نفر را فراهم کرده است.
مرزبان افزود: بی‌شک انتخاب شعار سازمان جهانی گردشگری با نام «گردشگری و توسعه روستایی» تعیین شده است تا از ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد روستاها در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت‌هایی در خارج از شهرهای بزرگ استفاده شود.
او ادامه داد: همان‌طور که گردشگری روستایی تقاضا برای هنرهای دستی و دیگر فعالیت‌هایی را که به نیروی کار بیشتر نیاز دارند، بالا می‌برد به همان اندازه هم گردشگرانی را خارج از فضای اقتصاد روستا جذب می‌کند که از یک طرف شرایطی را برای بازسازی سکونت‌گاه‌های روستایی که خالی از سکنه شده‌اند فراهم می‌آورد و مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند و از طرف دیگر به ایجاد شغل و توانمند‌سازی روستاییان و کاهش فقر و توزیع ثروت و احیای هنر، فرهنگ و غذاهای بومی محلی کمک شایانی می‌کند.
روستای تاریخی هزاوه زادگاه امیرکبیر با آب و هوای بکر و سرزمینی سرسبز و باغات زیبا در ۱۸کیلومتری شمال غربی شهرستان اراک واقع شده است.
این روستا یکی از مناطق هدف گردشگری استان مرکزی محسوب می شود که کار بازسازی منزل قدیمی امیرکبیر به پایان رسیده و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار