معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پزشکی از راه دور، مشتمل بر نگهداری، مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه است و در این مرحله توجه به انتقال داده های پزشکی و مسائل آموزشی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 23 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: عمل مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی تصویری را "تله مدیسن" یا پزشکی از راه دور می گویند و بطور عمومی تله مدیسن به کاربرد فناوری های پزشکی و ارتباطی برای تبادل هر گونه اطلاعات، اعم از داده، صدا یا ارتباطات تصویری بین پزشک و بیمار یا پزشک و متخصصان بهداشت و درمان در موقعیت های مجزای جغرافیایی و به منظور ایجاد امکان تبادل برای مقاصد پزشکی، بهداشتی درمانی، تحقیقاتی و آموزشی تحصیلی اطلاق می شود.
وی اظهار داشت: در مورد اجرای این طرح و تله مشاوره‌های آی سی یو، برنامه هایی در استان طراحی شده و در حال اجراست، اما در مورد تقویت زیرساخت‌های لازم و نرم‌افزارهای مورد نیاز، به کمک های مالی نیاز مبرم احساس می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به خستگی کادر درمان و کمبود شدید نیروی انسانی و مشکلات زیربنایی و زیرساخت های مراکز درمانی در استان، اجرای این طرح به خصوص در روزهایی که شیوع این ویروس "امان کادر بهداشت و درمان را بریده" می تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات ارائه شده توسط همکاران به بیماران و گسترش سطح ارائه این خدمات در جغرافیای وسیع تری شود.
دکتر صادقی ، کاهش هزینه ها، کاهش فرصت های انتظار، کاهش مسافرت ها، بهبود مشاوره ها و استفاده از نقطه نظرات ثانویه، خدمات اجتماعی و... را از اهم مزایای این سیستم برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار