سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون از مجموع ۱۲۷۹ مدرسه، ۸۵۰ مدرسه توسط همکاران معاونت بهداشت و بهداشت محیط نظارت و بازرسی شده اند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 23 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: با بازگشایی مدارس، دغدغه هایی در این راستا شکل گرفت و به همین خاطر، همکاران بهداشتی و بهداشت محیط این معاونت، شروع به بازدید از مدارس و نظارت بر چک لیست های آیتم های وزارتی کرده و تمام تلاش خود را برای ایمن سازی هر چه بیشتر محیط ها برای دانش آموزان به کار بستند.
وی اظهار داشت: تا هفته آتی از تمام مدارس نظارت خواهد شد و به والدین این اطمینان را می دهیم که در این راه هیچ مماشاتی نخواهیم داشت و تمام چک لیست های ابلاغی از وزارت بهداشت را ملاک و معیار قرار داده و از تمامی مدارس می خواهیم تا آنها را رعایت کنند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ابتدا با تذکر شفاهی سعی در بهبود وضعیت داریم، اما اگر فرد یا مدرسه خاطی نقص موجود را برطرف نکرد، به صورت کتبی و سپس با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین مربوطه، واحد خطاکار به صورت موقت لغو فعالیت می شود.
وی گفت: ظرفیت پذیرش و حضور دانش آموزان در مدارس باید به طور میانگین بین ۱۲ تا ۳۰ درصد باشد، اما در برخی از مناطق استان این آمار بالاتر است، که از مسئولین آموزش و پرورش می خواهیم برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی و با توجه به سرعت انتقال و گسترش این ویروس، چاره ای برای این مشکل بیاندیشند.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: در بازرسی ها و نظارت ها بر محورهای مهمی چون بهداشت ساختمان، آب آشامیدنی سالم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید می شود و از مدیران مدارس نیز می خواهیم این محور ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار