نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شرایط کنونی کشور به هیچ عنوان با دوران پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 21 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت کشور در اراک، افزود:ایران اسلامی
در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه موضوعات سلامت محور، نظامی، آموزشی، افزایش نرخ زاد و ولد و امید به زندگی گام‌های بلندی برداشته شده که این دستاوردهای ارزشمند باید در کشوربه ویژه برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
وی با بیان اینکه اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان بی‌نظیر است یادآورشد:این مهم سرمایه‌ ارزشمند نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید با اطاعت از رهبری و تقویت اتحاد و دشمن شناسی آن را حفظ و تقویت کرد.
وی با بیان اینکه ملت ایران راه استفامت و مقاومت را برگزیده‌اند افزود:مردم ایران اسلامی برای صیانت از آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی،شاخص سوادآموزی کشور ایران پیش از انقلاب اسلامی را ۴۷ درصد اعلام کرد وگفت: هم اینک بیش از ۹۵ درصد مردم‌ باسواد هستند، همچنین ۱۶۵ هزار دانشجو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به تحصیل بودند که این شاخص  اکنون به حدود پنج میلیون نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه میزان توانمندی فنی و تخصصی ساخت حوزه نظامی کشور پیش از انقلاب اسلامی در  کمترین سطح بود افزود: با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های نظامی در عرصه تربیت نیروی انسانی و ساخت تسلیحات نظامی با استفاده از دانش بومی رشد قابل ملاحظه داشته به گونه ای که هم اینک ایران اسلامی به قدرت مطلق در منطقه تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلاتی که ضدانقلاب ایجاد می‌کند و وقوع جنگ تحمیلی، اقدامات مهمی در سایه خودباوری و تعهد انجام شده که تک تک آن‌ها مهم و ارزشمند است.
وی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق در شرایطی به کشورمان حمله کرد که از حمایت ابرقدرت‌های جهان برخوردار بود یادآورشد: رزمندگان ایران اسلامی از کمترین امکانات تسلیحاتی و تجهیزاتی برخوردار نبودند و تنها با اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام‌راحل و سلاح تقوا و جهاد در راه خدا توانستند دشمن تابن دندان مسلح را شکست دهند و اجازه دست‌درازی به خاک میهن رادبه دشمن بعثی ندادند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: هر یک از شهدا و جانبازان سند افتخار و عزت ملت ایران هستند چراکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت رفتار خود را به نمایش گذاشتند به‌ گونه ای که عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره ها خون خود از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.
وی یادآورشد: در طول ۳۰ سال زعامت رهبر معظم، ایران اسلامی توانست مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت هر چه تمام‌تر بپیماید و امنیت پایدار ملی، منطقه‌ای و جهانی که پیش‌نیاز توسعه بشمار می رود و مهمترین دستاورد این دوران درخشان است را کسب کند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ بنیه دفاعی، نظامی، تسلیحاتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد گفت:هم اینک جمهوری اسلامی ایران آمادگی کافی برای مقابله با هر دشمن زبونی را دارد.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امنیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی مسئله اول هر کشوری محسوب می‌شود یادآورشد: این مهم‌ در ایران اسلامی به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، شهدا و نیروهای مسلح به دست آمده و هر قدرتی که بخواهد به منافع ملی ملت تجاوز کند با اقتدار مقابل او صف‌آرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم و مسئولان ایران اسلامی باید برای ۴۰ سال آینده و گام دوم انقلاب با آمادگی، جدیت و همت هر چه بیشتر در مسیر اعتلای آرمان‌های نظام گام بردارند گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل شود یادآورشد: آمریکا و دیگر کشورها هیچ وقت دلسوز ما نبودند و نه تنها برای توسعه کشورمان هیچ همراهی ندارند بلکه با طراحی نقشه‌ های شوم خود برای تضعیف ما اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در جریان مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده است گفت: همراهی مردم در موج نخست این ویروس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد که چند ماه این استان به لحاظ مبتلایان به کرونا در زمره استان‌های آخر کشور قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه شرایط استان مرکزی و کشور در شیوع ویروس کرونا چندان مطلوب نیست افزود: باید با همت مضاعف مسئولان، جامعه پزشکی و همراهی مردم در شکست این ویروس بیش از پیش تلاش شود.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم با بیان اینکه دفاع مقدس از تجربیات موفق گام اول انقلاب اسلامی است گفت: باید با الگوگیری از گام نخست انقلاب واستفاده از تجربیات ارزشمند آن در گام دوم اقدام شود.
سردار محسن کریمی افزود: اکنون که دشمن یک جنگ ترکیبی تمام عیار را  علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده باید با جبران کمبودها و غفلت‌ها همراه با نسخه ارزشمند دفاع مقدس توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و از این امتحان سربلند بیرون آمد.
وی با بیان اینکه دشمن با یک آرایش تمام عیار در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و تهدیدهای سخت ملت ایران را محاصره کرده است یادآورشد: می‌توان با اطاعت از مقام معظم رهبری، اخلاص در عمل، وحدت کلمه و توکل بر خدا نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار