مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یکی از مهم ترین اثرات سواد ارتقا سطح بهداشت فردی و اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 10 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، شهریار فولادوند در پیامی به مناسبت سالروز جهانی سوادآموزی افزود:تعلیم و تربیت در تعالیم دین مبین اسلام، یکی از موهبت‌های بی‌بدیل خداوند برای رشد و تعالی انسان، شکوفایی استعدادهای فطری و کسب شایستگی‌های پایه برای پیمودن مراتب حیات طیبه است.
در ادامه این پیام آمده است: دعوت به آموزش و تربیت، دعوت به عبادتی بزرگ و مصداق عمل صالح است که زمینه‌ساز اعتلای انسان و نیل به زندگی پاک و سالم قلمداد می‌شود.
این پیام می افزاید:سوادآموزی کلید فراگیری دانش، مهارت‌های بین فردی، تخصص و توانایی همزیستی در اجتماع است، این مهارت‌ها اساس جامعه نوین را تشکیل می‌دهد.
در ادامه این پیام آمده است: سوادآموزی در قرن حاضر، بیش از هر زمان دیگری، زیربنای صلح و توسعه است چراکه سوادآموزی بیش از آن‌که یک اولویت آموزشی باشد، عالی‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده و اولین گام به سوی کسب همه اشکال جدید سواد مورد نیاز قرن بیست‌ویکم است.
این پیام می افزاید: سازمان جهانی یونسکو در راستای انتخاب شعار سال خود، آموزش و یادگیری در بحران کوید ۱۹ را به عنوان شعار سال 2020 میلادی برگزیده است.
در ادامه این پیام آمده است: امید است همکاران عزیز با تلاش مضاعف و به کار گیری خلاقیت و ابتکار فرایند آموزش را بر اساس شرایط موجود جوامع محلی پیش برند، همانگونه که تاکنون کرونا موجب نشد فرایند آموزش تعطیل یا دچار رکود و ایستایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار