مدیرکل بنیاد مرکزی گفت: شکل‌گیری فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت» ارزشمندترین دستاورد دفاع مقدس است و امروز این فرهنگ که برگرفته از مبانی حسینی و عاشورایی است موردتوجه و علاقه ملت‌های مظلوم جهان قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 08 September 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر در نشست تخصصی با فرماندهان و اعضای پایگاه بسیج بنیاد مرکزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گران‌قدر و ادامه راه آن‌ها تأکید کرد.
انصاری فر با اشاره به برخی حوادث و رخدادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند تا نظام اسلامی را از دستیابی به اهداف انقلاب محروم کنند و در این راستا توطئه‌های بزرگی را طراحی و اجرا کردند که همه آن‌ها ناکام ماند.
وی یادآورشد: یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های دشمنان در این راستا تحمیل یک جنگ هشت‌ساله به مردم ایران بود.
وی با اشاره به شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان «ما قوی هستیم»، گفت: فرزندان انقلاب اسلامی ایران با چشمان باز تحرکات دشمنان را رصد می‌کنند و توان دفاعی را در بهترین شرایط قرار داده‌اند و همه باید با مشارکت و همدلی در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی دستاوردهای دفاع مقدس را برای جوانان تدوین کنیم.
انصاری فر با تأکید بر اینکه حفظ حقایق دفاع مقدس و جلوگیری از خدشه بر پیکره مفاهیم این رخداد مهم تاریخی رسالت مهم مسئولان است، گفت: گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس که پس از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم بهترین فرصت برای معرفی و بازخوانی زوایای ناشناخته و کمتر دیده‌شده این رخداد برجسته است که توسط جوانان و تربیت‌شدگان مکتب انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطۀ عطفی در تاریخ ایران اسلامی ثبت‌شده است.
وی بابیان اینکه مبانی مدیریت جهادی و بسیجی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم موفقیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مؤلفه مدیریت جهادی و بسیجی بود و امروز نیز راه‌حل مؤثر مشکلات جامعه و کشور بهره‌گیری از همین مؤلفه‌های مهم در سطوح مختلف اجرایی است.
وی ادامه داد: ایستادگی مردم در دفاع مقدس موجب شد دشمن به اهداف خود نرسد، در این راه شهدای فراوانی چون سپهبد شهید «صیاد شیرازی»، شهید «مصطفی چمران» حماسه آفریدند و امروز شهید «حاج قاسم سلیمانی» با همان ایثارگری، دفاع مقدس جبهه مقاومت را نیز اداره کرد.
انصاری فر افزود: البته در اجرای همه برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا پروتکل‌های مختلف بهداشتی باید رعایت ‌شود و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی حداکثر استفاده را می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار