مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: در شرایط فعلی هیچ مشکلی در فروش و صادرات محصولات نداریم و به میزان کافی بازار برای محصولات شرکت وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 31 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،ابراهیم ولدخانی افزود: سهام پتروشیمی شازند سهام پایدار و بنیادی است و همانند برخی از سهام‌ها حبابی نیست و از فروردین ماه سهام شرکت بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی یادآورشد: هیچکدام از شرکت‌های پتروشیمی کشور تنوع محصولات این شرکت را ندارند بنابراین سهام پتروشیمی شازند سهامی پایدار است و سهامداران نسبت به حفظ سهام خود با دانش و حوصله عمل کنند و هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
وی گفت: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان سهامدار عمده شرکت همه تلاش خود را برای حمایت انجام داده است و این شرکت تلاش کرده است تا سهام شاراک دچار مشکل نشود.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: در سال گذشته واحد‌های تولیدی شرکت ۱۱ ماه تولید مستمر داشته است و یک ماه را نیز به اورهال (تعمیرات اساسی) اختصاص داده بود و در طول این مدت موفق به تولید محصولات استراتژیکی شده است.
وی گفت: در سال گذشته شرکت ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که این میزان از فروش در تاریخ شرکت بی سابقه بوده است، اما به دلیل اینکه خوراک شازند نفتا است و قیمت خوراک با قیمت نفت تغییر می‌کند، حاشیه سود این شرکت نسبت به سایر پتروشیمی‌ها کمتر است.
ولدخانی با تاکید بر اینکه وضعیت شرکت بسیار خوب است، بیان کرد: در شرایط فعلی هیچ مشکلی در فروش و صادرات محصولات نداریم و به میزان کافی بازار برای محصولات شرکت وجود دارد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: به منظور بهبود عملکرد شرکت ۱۰ پروژه در واحد‌های تولیدی مجتمع تعریف شده است که از سال گذشته تاکنون سه پروژه از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: تا یک ماه آینده خط تولید محصول متان بالاست که آف گس‌های موجود منتشر شده در مجتمع را جمع آوری می‌کند به بهره برداری خواهد رسید که منجر به افزایش محصول با ارزش اتیلن اکساید، افزایش راندمان واحد و کاهش مصرف برق و تولید گاز‌های گلخانه‌ای خواهد شد.
ولدخانی ادامه داد: یکی از پروژه‌های به بهره برداری رسیده شرکت، پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی یا پروژه VRU است که بخارات هیدروکربن منتشر شده در محیط را جمع آوری و به محصول تبدیل می‌کند که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیست است و به حفاظت هرچه بیشتر محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند تاکید کرد: یکی از مواردی که در آینده این شرکت اثرگذار خواهد بود، طرح جامع آب و پساب است که بخش آب در حال اجرا است و بخش پساب نیز طی یک تا دوماه آینده آغاز می‌شود و می‌تواند ظرفیت و توان عملیاتی شرکت را افزایش دهد و حیات شرکت را تضمین کند.
وی گفت: یک پروژه دیگر در شرکت پتروشیمی بین الملل قشم که زیرمجموعه شازند است داریم که فاینانس‌های آن خارجی است و هر زمان که آماده شود نیاز به افزایش سرمایه خواهیم داشت.
ولدخانی درباره ظرفیت تولید این شرکت اظهارداشت: از واحد‌های ۲۱ گانه شرکت که ۱۷ واحد تولیدی و مابقی یوتیلیتی هستند با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.
مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه در راستای کمک به شرایط فعلی کشور خطوط مربوط به مواد اولیه شوینده‌ها در حال فعالیت ۱۰۰ درصدی هستند، افزود: برای کمک به مدافعان سلامت واحد‌های پلیمری شرکت در حال تولید گرید اسپان باند نیز هستند که این محصول فقط به عنوان ماده اولیه در تولید لباس‌های بیمارستانی "گان" و ماسک مصرف دارد و تمام مواد اولیه ماسک‌های تولید در کشور در این مجموعه در حال تولید است و تنها شرکت پتروشیمی شازند تولید کننده ماده اولیه ماسک در کشور است و اگر نیاز داخل تامین شود امکان صادرات نیز خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز برای کمک به سیستم بهداشت و درمان کشور دو محصول مهم در شرکت تولید شده است گفت: با تولید گرید سرم حجمی و سرنگ سه تیکه مخصوص بیماران دیابتی از واردات این محصولات به کشور بی نیاز شده و تمام شرکت‌های تولیدی داخلی مواد اولیه ساخت سرم و سرنگ را از این شرکت تامین می‌کنند.
ولدخانی با اشاره به صادرات شرکت تاکید کرد: از لحاظ صادرات هیچ مشکلی نداریم و حتی برای نخستین بار با توجه به بسته بودن مرز‌ها در فروردین ماه تهدیدات حاصل از ویروس کرونا به فرصت تبدیل شد و از طریق مسیر ریلی محموله بزرگی به ترکیه صادر شده است.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: شرکت مشکلی برای صادرات ندارد، اما در صورتی که بازار داخلی تامین و محصولات در کشور خریداری نداشته باشد اجازه صادرات خواهیم داشت.
وی یادآورشد: طی دو سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در این شرکت به دست آمده و تمام ارز حاصل شده نیز به داخل کشور بازگشت داده شده است.
ولدخانی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی شازند به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود، ادامه داد: برای نخستین بار به ۱۲ کشور آسیای میانه نیز صادرات صورت می‌گیرد و حتی محصولات این شرکت به کشور برزیل و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود و کشور‌های همسایه عراق، پاکستان و افغانستان نیز از لیست بازار‌های شرکت جا نماندند.
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: در مرداد ماه سال گذشته یک اورهال بی نظیر تاریخی در شرکت صورت گرفت و در شرکت تا چهار سال آینده نیازی به انجام اورهال نخواهد بود و به یاری خدا تولیدات این مجتمع استمرار خواهد داشت.
وی افزود: بیشتر ماشین آلات و تجهیزات مربوط به شرکت ساخت لایسنسور‌های اروپایی و با دانش فنی شرکت زیمنس آلمان است که برخی از آن‌ها حدود ۲۲ سال در سرویس بوده اند و هیچ تعمیراتی روی آن‌ها صورت نگرفته بود که در تعمیرات اساسی گذشته این تجهیزات باید با نظارت کارشناسان خارجی انجام می‌شد، اما در سال گذشته بدون حضور خارجی‌ها و در بازه زمانی مشخص یک ماهه اورهال پتروشیمی شازند به همت متخصصین شرکت صورت پذیرفت و با موفقیت به پایان رسید و تمامی واحد‌های عملیاتی به صورت نرمال و با ظرفیت کامل در حال تولید هستند.
ولدخانی ادامه داد: در زمان اورهال نقشه‌های قطعات کمپرسور‌ها و توربین‌هایی که نقشه آن‌ها موجود نبود نیز تهیه شد و بیش از ۲ هزار قطعه اساسی مورد نیاز واحد‌های تولیدی مجتمع داخلی سازی شده و خوشبختانه مشکلی در تامین قطعات و تجهیزات نداریم.
وی گفت:بر این باورم که به یاری خداوند متعال و با همت و تجربه متخصصین تلاشگر جهادی این مجموعه عظیم صنعتی، سهامداران همواره اخبار خوش موفقیت‌های این شرکت را دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار