رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجرایی شدن شعار سال عبادت است چرا که اشتغال موجب آرامش جامعه و عاملی برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 26 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در سفر یک روزه به شهرستان زرندیه و در جریان بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاری مشروع در تولید حمایت می‌کنیم تا منویات رهبری برای جهش و شتاب در تولید محقق شود افزود:دستگاه قضایی فراتر از وظایف قانونی خود، برای تحقق رونق تولید خود را موظف به حمایت از کار و تولید و اشتغال می‌داند.
وی یادآورشد:عمده‌ترین مشکلاتی که در حیطه اختیارات استان است موضوع چالش‌های کارگری و اختلافات بین کارگر، سهامداران و کارفرماست و بسیاری از موضوعات باید در سطح کلان کشور تصمیم‌سازی و تصمیم گیری شود.
وی ظهار داشت: از ابتدای سال جاری هیچ گزارشی از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی و حتی سیستم بانکی مبنی بر انحراف تسهیلات تولید و اشتغال به دستگاه قضائی واصل نشده است و موردی مبنی بر مصرف تسهیلات در مسیری غیر از کار و تولید وجود نداشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته سوء استفاده‌هایی از تسهیلات مختص تولید و اشتغال صورت گرفته است که با جدیت و قاطعیت دستگاه قضائی و پیگیری و نظارت مراجع ذیربط از این اقدام که موجب هدر رفت سرمایه‌های ملی است جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضائی در استان مرکزی تاکید کرد: سوء استفاده از تسهیلات رونق تولید طی سال های گذشته و صرف آن در مسیری غیر از تولید، کار و ایجاد اشتغال موجب شده است که متاسفانه برخی از صنایع مادر و برندهای استان مرکزی با مشکل مواجه شوند و آسیب ببینند، بر این اساس دستگاه قضائی در برنامه‌های تحول محور خود با تشکیل کارگروه های تخصصی و بهره از نظرات کارشناسی با قاطعیت پیگیر این موضوع است.
وی بهره‌گیری از نظرات خبرگان در کارخانجات و کارشناسان حوزه مالیاتی، بیمه ای، بانکی و ... را از برنامه‌های حمایتی دستگاه قضائی دانست و افزود: استمهال در بازپرداخت تسهیلات بانکی، مدارا کردن با سرمایه گذاران با تقسیط بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی از جمله برنامه های حمایتی برای جهش در تولید است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع تولید گفت: بخشی از موانع پیش روی تولید باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود اما آن دسته از مشکلات که برطرف کردن آن در حیطه اختیارات استان است در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مطرح و سازوکار مناسب برای برون رفت از آن اتخاذ خواهد شد.
وی جنگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از راهبردهای دشمن برای انزوای نظام اسلامی دانست و گفت: بدخواهان نظام تیر آخر خود را با جنگ اقتصادی به سمت ملت ایران نشانه گرفته‌اند و تولیدکنندگان به عنوان افسران جنگ اقتصادی و پیش قراولان اقتصاد مقاومتی در نوک پیکان این جنگ اقتصادی قرار دارند اما با کار مضاعف و تلاش بسیار نشان دادند که به فضل الهی و در سایه عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار