مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک پرچم» در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 23 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی افزود: ایام با برکت و باشکوه ماه محرم و عاشورا تنفس معنوی مسلمانان است و جایگاه و ارزش این ایام باید در جامعه تبیین شود.
وی یادآورشد: بنا بر راهبرد مقام معظم رهبری موضوعاتی پیرامون مراسم عزاداری امسال با توجه به شیوع کرونا مطرح شد که سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به رعایت موازین هستند.
مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: امسال بزرگداشت شعائر واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا با مداحان، مبلغان و روسای هیئت‌های مذهبی جلسه برگزار کردیم و خوشبختانه بسیار خوب و نجیبانه همکاری داشتند.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: بسیاری از هیئت‌ها با وجود هزینه‌کرد در مکان‌های مسقف، امسال در فضای باز مراسم برگزار خواهند کرد و نهایت همکاری را با اداره کل تبلیغات اسلامی استان دارند.
وی گفت: از نماینده ولی فقیه در استان مرکزی قدردانی ویژه داریم که اجازه تعطیلی مراسم را نداده و دستور دادند عزاداری‌ها با تدبیر و در فضای باز برگزار شود.
مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی تعامل بسیار خوبی در برگزاری مراسم داشته و مدارس، ورزشگاه‌ها در اختیار هیئت‌ها قرار دادند در حالی که دانشگاه علوم پزشکی استان هم نهایت همکاری را داشته تا محرم امسال با رعایت موازین بهداشتی و پرشور برگزار شود.
حجت‌الاسلام عباسی گفت: هویت اسلام اصیل به برکت سیدالشهدا(ع) بوده و در همین راستا سیمای محرم‌گونه شهر باید تقویت شود.
وی یادآورشد: مقرر شده نذورات با رعایت مسائل بهداشتی به صورت مواد غذایی خام در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد و در صورت پخت نذری، با رعایت بهداشت بسته‌بندی و درب منازل تحویل داده شود.
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه دعای ندبه صبح جمعه با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود، افزود: پویش «هر خانه، یک پرچم» راه‌اندازی شده تا سیمای شهری به سیمای حسینی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار