مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هویت اسلام با وجود عزاداری ماه محرم و صفر تقویت می‌ شود.  
کد خبر: ۸۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 22 August 2020

 

به گزارش تابناک مکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با اشاره به برنامه‌های دهه نخست ماه محرم و آخرین وضعیت برگزاری مراسم‌های عزاداری در استان افزود: نشستی باحضور مبلغان و شورای هیئات مذهبی و مداحان استان در راستای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت برگزاری مراسم‌های عزاداری، پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود.
وی یادآورشد: در این نشست پس از هماهنگی‌های لازم هیئات مذهبی استان در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام آمادگی و یا عدم آمادگی می‌کنند که تعداد بیشتری از هیئات مذهبی باتوجه به موارد ابلاغ شده اعلام آمادگی کردند.
حجت‌الاسلام دکتر عباسی ادامه داد: هیئاتی که برای برگزاری مراسم‌های عزاداری نیاز به مکان دارند براساس هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل ورزش و جوانان، نامه دریافت کردند؛ زیرا براساس پروتکل‌های ابلاغ شده مراسم‌ها باید در فضای باز برگزار شوند، بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآورشد: هرگونه تجمع هیئات مذهبی در خیابان‌ها ممنوع اعلام شده و مراسم‌ها با جمعیت کم و در مدت زمان یک ساعت تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه و هیئاتی که در فضای باز هستند تا ۲ ساعت برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهروندان در سطح استان نذورات خود را در اختیار هیئات قرار دهند تا به دست نیازمندان برسد، گفت: فلسفه وجودی عزاداری این است تا هویت اسلامی خود را تقویت کنیم؛ بنابراین مردم عزیزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خوبی را با حوزه سلامت خواهند داشت.
حجت‌الاسلام دکتر عباسی افزود: مردم از پخش نذورات به صورت خودجوش خودداری کنند، به هیئات اعلام شده تا در رفت و آمد مردم مشکلی ایجاد نشود و امید می رود با دعای مردم به زودی از این بحران کرونا عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار