نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:سلامت مردم از واجبات اسلامی است بنابراین عزاداری ها در ماه محرم و صفر باید با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.  
کد خبر: ۸۸۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 14 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری اولویت اصلی برگزارکنندگان باشد افزود: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.
وی با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم در این آئین‌ها وظیفه همگانی است یادآورشد: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) باید در فضای باز و در مدت زمان حداکثر ۹۰ دقیقه برگزار شود و باید به تمامی هیات‌های مذهبی استان این موضوع ابلاغ شود.
امام جمعه اراک افزود: باید با همدلی و یکپارچگی مردم و مسئولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس به حداقل ممکن برسد.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی است گفت: امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد. 
وی با بیان اینکه برنامه های ماه محرم باید درراستای تعمیق، گسترش معارف، مکتب امامت، عدالت برگزار و زمینه‌های لازم برای تعمیق باورهای نسل جوان، نوجوان و پاسخ به شبهات فراهم شود افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در ایام ماه‌های محرم و صفر آرمان‌ها و اهداف آن بزرگوار از قیام خونین عاشورا برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  با بیان اینکه در روز ۲۴ ذی‌الحجه ( روز مباهله ) حقانیت اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روشن شد گفت: در این روز اهمیت اسلام ناب محمدی (ص) از سوی پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) به خوبی مشخص شد و این مهم باید همواره با فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی در بین مردم و جهانیان گسترش یابد.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته است اظهارداشت: اگر مشکلاتی هم وجود دارد با تدابیر حکیمانه و تبعیت از مقام معظم رهبری مرتفع می‌شود، ملت ایران با وحدت و یکپارچگی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مقابل توطئه‌های دشمنان صیانت می‌کند و اختیار خود را به دست دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار