رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۳ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان برای ساخت واحدهای تولید کاغذ از سنگ در منطقه صدریه اختصاص یافته و تاکنون ۱۲ متقاضی تولید کاغذ از سنگ برای استفاده از این امکانات درخواست مشارکت داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 13 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، رضا ملکی افزود: یک واحد تولید کاغذ از سنگ در محلات آماده بهره‌برداری است و تجهیزات آن خریداری شده اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و حضور نیافتن متخصصان چینی هنوز فرایند نصب دستگاه‌ها در این واحد کامل نشده است.
وی، حجم سرمایه گذاری این طرح های صنعتی را۹۳۵۷هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید در آن سالانه ۲۰۰ هزار تن کاغذ است و بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: یک واحد دیگر تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی متقاضیان در حال پیگیری امور برای اجرای پروژه هستند.
ملکی اظهار داشت: ماده اولیه تولید کاغذ در این طرح‌های صنعتی از انواع ضایعات لاشه‌های سنگ ساختمانی و نما است که به وفور در معادن سنگ تزئینی و نمای محلات موجود است.
وی افزود: ظرفیت شهرستان محلات برای ایجاد واحدهای تولید کاغذ از سنگ استثنایی است، زیرا راه‌اندازی این قبیل واحدها در شرایط تحریم کمک فوق العاده‌ای به اقتصاد کشور می‌کند و مانع خروج ارز از کشور است و در رونق اقتصادی و افزایش ارزش افزوده تأثیر بسزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار