رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان پرداختن بیش از پیش به معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نقاط محروم و حاشیه‌نشین شهرها را در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 12 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در جمع نخبگان فرهنگی استان مرکزی افزود: باوجوداینکه ازلحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستیم، اما از متولیان امر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کنیم، بدون شک افرادی که در این شرایط فعالیت دارند به‌مثابه فردی است که در خط مقدم فرهنگی کشور نبرد می کند.
وی یادآورشد: مرکز رصد مؤثر در حوزه فرهنگ به‌تازگی در کشور تأسیس‌شده است، سعی داریم در این مرکز واقعیت‌های عینی حوزه‌های فرهنگی کشور را رصد و شناسایی کرده تا نوجوانان، جوانان و درمجموع خانواده‌ها را از تهاجم فرهنگی دشمن در امان نگه‌داریم.
وی افزود: رصد حوزه‌های فرهنگی اگر به دست متخصصین مربوطه انجام شود، بخش بسیاری از اهداف محقق می‌شود و اگر بدانیم دشمن بیشتر در چه حوزه‌هایی قصد آسیب رساندن دارد بهتر می‌توانیم با تهاجم‌های فرهنگی مقابله کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی ادامه داد: در حال حاضر انسجام و وحدت مطلوب بین نیروهای فرهنگی کشور وجود ندارد، و متأسفانه این خلل در بین دستگاه‌های حاکمیتی کشور هم وجود دارد که در این راستا سعی داریم به‌عنوان یک راهبرد اساسی بین دستگاه‌های حاکمیتی و نیروهای فرهنگی نسبت و انسجام لازم را برقرار کنیم. معتقد بودیم در گام اول این مهم بین دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی کشور ازجمله بسیج و سپاه محقق شود که خوشبختانه تهمیدات لازم هم برای این کار انجام‌شده است و امید است منتج به نتیجه مطلوب باشد و اثرات آن را در آینده شاهد باشیم.
این مقام مسئول در ادامه به اقدامات انجام‌شده بین دستگاه‌های حاکمیتی اشاره و اظهارداشت: این سازمان در راستای هم‌افزایی و افزایش تعاملات فرهنگی میان دستگاه‌های حاکمیتی اقداماتی انجام داده است. همچنین تدوین بانک اطلاعاتی فرهنگی کشور در سازمان تبلیغات اسلامی شروع‌شده است و متأسفانه باید بگوییم که آشفتگی دستگاه‌های فرهنگی، بسیاری از موضوعات مهم فرهنگی کشور را روی زمین باقی گذاشته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مسجد در سطح کشور متولی خاصی ندارد، گفت: متأسفانه ردیف بودجه بخش‌های ستاد اقامه نماز و مساجد کشور به حدی نیست که بتوانند از پس مخارج خود بربیایند و در همین زمینه ما حاضریم تمام اختیارات لازم را به کسی که می‌تواند متولی مساجد کشور شود بسپاریم و بودجه و امکانات آن را هم به‌تناسب تهیه‌کرده و پاسخگوی اقدامات انجام‌شده نیز باشیم، اما آشفتگی و تشتت وضعیت نامناسبی را در حوزه فرهنگ و قرآن ایجاد کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۱ دستگاه کشور بودجه بگیر ساحت قرآن هستند، اما متأسفانه آنچه هم‌اکنون در حال رقم خوردن است اعتلای قرآن نیست و دلیل همه کمی بودجه است و به اعتقاد ما این آرایش غیرهوشمند در بین دستگاه‌های فرهنگی کشور باید علاج شود و بخشی از این اقدامات بر عهده بنده است که برش استانی ندارد و لازم است در سطح ملی و فرادستگاهی دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار