معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از همان روزهای نخست شیوع این ویروس در استان به فکر ساخت واکسن و دارویی برای غلبه بر آن بودیم.
کد خبر: ۸۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 09 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی کمالی در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار افزود: از اوایل اسفند سال گذشته تاکنون به ۶۴ طرح تحقیقاتی و پژوهشی مجوز اعطا شده که برخی از آنان به نتیجه مطلوبی نیز رسیده اند.
وی اظهار داشت: تولید کیت شناسایی همزمان آنفولانزاهای نوع A و B و کرونا، تولید اتانول ۷۰ درصد از جمله مهمترین طرح‌ها است.
وی تاکید کرد: در مراکزی که امکان تشخیص کرونا از طریق PCR را ندارند، با جایگزینی سیستم chest X rey سعی شد تا حد امکان این خلا پر شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: طرح تحقیقاتی از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO به وزارت بهداشت و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اراک واگذار کرده است.
دکتر کمالی افزود: بررسی نتایج تاثیر داروی فاووپیراویر داروی درمان کرونا، طرح هایی به عنوان پروفیلاکسی و نیز تولید لباس های حفاظتی برای پرسنل از مهمترین طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی است که امید می رود تا آخر این ماه به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار