معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بخشنامه ای در رابطه با واکسن آنفولانزا ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 09 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به همزمانی و ادغام دو ویروس آنفولانزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان و لزوم استفاده از واکسن آنفولانزا، تاکنون ابلاغی از سوی مقامات به دستمان نرسیده که امیدواریم هر چه این موضوع تعیین تکلیف شود.
وی اظهار داشت: با شیوع این ویروس از ابتدای اسفند سال گذشته با حجم بالایی از درخواست ها در مورد خرید و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و الکل مواجه شدیم.
وی یادآورشد: ۱۷ کارگاه و واحد تولید اقلام مورد نیاز در همان ماه های نخست، شناسایی و مجوز شروع به کار به سرعت اعطا شد.
دکتر علیمرادیان تاکید کرد: با تزریق اقلام تولیدی این کارگاه ها، مشکل کمبود این تجهیزات در مراکز دولتی و بیمارستان ها تا حد زیادی رفع شد، اما در بخش خصوصی شامل داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی خصوصی این مشکل پابرجا بود که در حال حاضر این کمبودها در این حوزه‌ها نیز برطرف شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن توصیه به مردم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی و فروشگاه های معتبر و تحت نظارت دانشگاه و اصناف، افزود: الکل (اتانول ۷۰ درصد) را فقط از داروخانه ها تهیه کرده و به هیچ وجه از جای دیگری تهیه نکنند، چرا که دانشگاه در صورت بروز مشکل هیچ تعهدی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار