رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سیاست راهبری دستگاه قضا برخورد قاطعانه با متصرفین منابع طبیعی و اراضی ملی است و هیچگونه کوتاهی در این خصوص انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 04 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار کرد: بنابر بررسی های صورت گرفته، حدود نیمی از جلسات تشکیل شده در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سال جاری بوده که نشان از حساسیت بالای این جلسات در دستگاه قضا دارد.

وی افزود: حفاظت از عرصه ها و اراضی ملی در دستور کار همه قرار دارد چراکه منابع ملی تجدیدناپذیر بوده و اگر فنا شوند چیزی به نام انفال برای نسل های بعد باقی نخواهد ماند از همین جهت دستگاه قضا بر این موضوع تاکید و اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: متولیان امر زمین باید با حساسیت بیشتری در این خصوص عمل کرده و در حوزه پیشگیری و مقابله و اجرای احکام اقدامات فعال‌تری داشته و آماده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص اجرای طرح کاداستر ادامه داد: در این طرح قرار است اراضی ملی مشخص شوند تا تصرفات حتی به متراژ کم نیز قابل شناسایی بوده و قابلیت پیگیری داشته باشند که در این خصوص مدیرکل ثبت اسناد استان مکلف است میزان پیگیری متولیان زمین در این حوزه را ارزیابی کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بخشداران و دهیاران و اعضای شورای اسلامی، با تبلیغ رسانه‌ها مردم نیز در حوزه پیشگیری از تصرفات اراضی باید کنار متولیان و دستگاه قضا باشند تا بتوان بهترین امانت داری را برای مردم و نسل های آینده انجام داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار