استاندار مرکزی:
سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست‌ قرارگاه پدافند زیستی گفت : دوایر دولتی ، اعضای شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی باید با تلاش مضاعفی وظایف خود را در قبال مصوبات ستاد مقابله با کرونا پی بگیرند و دانشگاه علوم پزشکی  استان باید برای دستگاه‌هایی که تکالیفشان را برای مقابله با کرونا به درستی انجام نمی دهند برای اعلام جرم به دادگستری ارجاع دهد.
کد خبر: ۸۸۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 01 August 2020

سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی افزود: تمامی اجتماعات مرتبط با عید غدیر خم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در این استان می‌تواند کانون اشاعه سریع ویروس کرونا باشد بنابراین  تمامی دستگاه‌های موظف هستند با حساسیت اجرای این مصوبه  را در دستور  کار قرار دهند.

وی ادامه داد: کنکور دانشگاه‌ها نیز باید در استان مرکزی برگزار شود و نحوه برگزاری این امتحانات پس از تصمیم گیری در ستاد کرونا اعلام می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نشست‌ها قرارگاه پدافند زیستی در این استان با نظم و مستمر برگزار می‌شود و نیاز است مصوباتتی که در این نشست‌ها تصویب می شود  در راستای پیشگیری با دقت از سوی فرمانداران، دبیرخانه ستاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه اعمال و نظارت شود.

وی ادامه داد: آرامستان اراک براساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی از یک ماه گذشته باید بسته می‌شد در صورتی که اکنون باز است و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

استاندار مرکزی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رعایت مسایل بهداشتی و رعایت مصوبه‌های ستاد ملی کرونا ،گفت: رعایت نشدن مقررات و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها از نظر قانونی و شرعی جرم است و متخلفان باید پاسخگو باشند.

آقازاده افزود: صحبت کردن در خصوص مقابله با ویروس کرونا کافی نیست و همه مردم و مسئولان استانی برای مقابله با این ویروس باید اقدامات عملیاتی انجام دهند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت بهداشت در دوایر دولتی  و آرامستان‌ها ی کشور خوب توصیف کرد در صورتی که وضعیت بهداشتی این اماکن در استان مرکزی مناسب نیست.

استاندار مرکزی یادآورشد: هرسال آیین‌های باشکوهی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود اما امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان و مقابله با بیماری کووید ۱۹ به فرموده مقام معظم رهبری این آیین‌ها  باید متفاوت بوده و همراستا با مصوبات ستاد ملی کرونا برای آن‌ها تصمیم سازی شود.

آقازاده گفت:  رعایت نشدن ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها و به خطر انداختن جان مردم خیانت به کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: گزارش‌های مقابله با کرونا در کشور و استان باید براساس واقعیت‌ها ارایه شود و از ارایه گزارش‌ها خوش بینانه و بدبینانه خودداری شود.

«بهروز اکرمی» افزود: سهل انگاری، عادی انگاری و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا به دادگاه معرفی و برخورد قانونی با آنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میزان ابتلا و فوت بیماران به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی متوقف نشده و میزان مرگ و میر  این بیماری نسبت به پیک نخست آن در کشور افزایش دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر  ویروس کرونا در هفته گذشته نسبت به قبل از آن افزایش یافته و نیاز است دلیل این مهم از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

اکرمی یادآوری شد: برگزاری تجمع‌ها، آیین‌های عروسی، سوگواری و همایش‌ها در کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است و در استان مرکزی نیز نیروی انتظامی می‌تواند با هرگونه برگزاری آیین و تجمع بدون هماهنگی ستاد استانی کرونا برخورد بازدارنده  را داشته باشند.

وی ادامه داد: فرمانداران با برگزاری نشست‌های  تامین شهرستان، نسبت به تعطیلی تمامی آرامستان‌های استان مرکزی اقدام کرده و دفن اموات نیز باید تنها با حضور ۱۰ نفر از اعضای خانواده فوت شده  و با رعایت موارد بهداشتی برگزار شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هیچ‌گونه مجوزی از سوی این اداره کل برای برگزاری تعزیه در استان ارایه نشده و نیاز است نیروی انتظامی با افرادی که اقدام به برگزاری این آیین‌ها می کنند برخورد قانونی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی قدرت اجرایی برای جلوگیری از برگزاری تعزیه در استان ندارد تا بتواند از برگزاری این آیین‌ها جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ابتلا و مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته  شیب افزایشی و تندی گرفته‌است.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: ۱۵ نفر از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته گذشته استعفا داده و درخواست جذب پرستار از سوی این دانشگاه به نیروی انتظامی و تمامی دستگاه‌های مربوطه ارایه شده‌است.

وی ادامه داد: در صورت خروج پرستاران طرحی دانشگاه علوم پزشکی اراک، این دانشگاه با کمبود پرستار برای ارایه خدمت به بیماران مواجه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بی‌تفاوتی‌ها و عادی‌انگاری ویروس کرونا در بین مدیران، خستگی کادر درمان و بی تفاوتی آنان را به همراه خواهد داشت.

دکتر جمالیان افزود: استان مرکزی از نظر مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جزء ۲ استان آخر جدول بود که در هفته گذشته جایگاه این استان هشت پله افزایش یافته‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جزء هشت استان آخر است که این مهم با تلاش کادر درمان و همکاری و همراهی مردم با کادر درمان محقق شده‌است.

دکتر«جواد نظری» افزود: ۱۵ هزار و ۶۳۹ مورد مشکوک و ۳۷۹ مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هفته گذشته در استان مرکزی مشاهده شد که شهرستان‌های اراک، دلیجان و شازند بیشتری موارد ابتلا به این بیماری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده از بین ۱۰ هزار نفر از مردم استان مرکزی شهرستان‌های فراهان، دلیجان، تفرش و اراک بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی یادآور شد: شیب بیماری کووید ۱۹ در هفته اول و دوم تیرماه امسال صعودی بود که این شیب در هفته سوم تیرماه نزولی شده‌است.

دکتر نظری گفت: مقرر شد آیین روز عرفه در اراک تنها در یک نقطه برگزار شود در صورتی که این آیین در ۲ مسجد و آرامستان این شهر نیز برگزار شده‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه پارسال وارد ایران شد و استان مرکزی بعد از قم دومین استان درگیر کشور با این بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار