ویروس شناس و استادیار دانشگاه علوم پزشکی
ویروس شناس و استادیار دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس شناسان و متخصصین عفونی در سراسر دنیا از رفتار ویروس کرونا غافلگیر می شوند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 01 August 2020


به گزارش تابناک مرکزی نقل از وبدا دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: این ویروس از زمان شروع تاکنون چهره‌های مختلفی از خود نشان داده و دست محققان و پژوهشگران و ویروس شناسان را بسته است.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد این ویروس در کل دنیا غیر قابل کنترل شده و تنها راه محدود کردن آن، رعایت بهداشت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمایشگاه کلینیک امام رضا(ع) از همان روز نخست شناسایی اولین مورد در استان، تا به امروز به اتفاق همکاران مشغول به خدمت رسانی هستیم.

وی تاکید کرد: به منظور جوابدهی سریع تر و انجام آزمایشات بیشتر، یک آزمایشگاه شخصی نیز راه اندازی و در آن از افراد زیر ۶۰ سال و کسانی که بیماری های زمینه ای ندارند، آزمایش گرفته می شود.

این استادیار دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: در آزمایشگاه کلینیک امام رضا(ع)، به دلیل اینکه خدمات دولتی ارائه می‌دهد، تنها از افراد دارای علامت و با دستور پزشک و همچنین افراد بالای شصت سال، تست های کرونا با تعرفه های دولتی گرفته می شود.

دکتر خوانساری نژاد با اشاره به اینکه پیش ‌بینی‌ها از وخامت اوضاع در شهریور و مهرماه حکایت دارد، گفت: با توجه به اینکه این ویروس دائماً تغییر چهره می دهد، اگر هم استانی های عزیز بهداشت را رعایت نکنند، دچار بحران شده و وضع و ضخیم تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پزشکان، پرستاران و حتی همکاران آزمایشگاهی مبتلا شدند که این موضوع زنگ خطری برای هم مردم و هم مسئولان است.

دکتر خوانساری نژاد در پایان از مردم خواست به توصیه‌های بعضاً ساده انگارانه ای که در فضای مجازی در مورد این ویروس منتشر می‌شود توجه نکرده و صرفاً نظرات کارشناسی شده کارشناسان را از منابع معتبر و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک دنبال کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار