نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ستاد مقابله با کرونا در استان دستورالعمل خاصی را برای عزاداری محرم تدوین کرده است که حساسیت بالایی را در فاصله اجتماعی و کنترل بیماری دارد.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 31 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عید سعید قربان در مصلی اراک با بیان اینکه هیات‌های مذهبی موظف هستند با جدیت این شیوه‌نامه را اجرایی کنند و از برگزاری اجتماعات عزاداری بیشتر از یک ساعت و نیم بپرهیزند افزود:
فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و ضوابط مقابله با کرونا باید محور آیین‌های عزاداری محرم باشد.
وی با بیان اینکه باید این مهم در اولویت برنامه‌های محرم وصفر قرار گیرد یادآورشد: شیوع ویروس کرونا به عنوان تهدید سلامت در اغلب کشورها مطرح است و تکلیف شهروندان این است که در برهه حساس کنی با استفاده از ماسک،  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها با مشارکت جویی بالا و احساس مسئولیت کمک‌های مومنانه را برای حمایت اقشار ضعیف و حوزه سلامت را فراموش نکنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه همه مردم باید حداقل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از ابتلا رعایت کنند گفت: ویروس این بیماری مرموز است و کشف واکسن آن هم زمان‌بر است بنابراین باید هوشمندانه در راستای مهار این تهدید سلامت تلاش کرد.
وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی منظم، عزاداری محرم را با کیفیت و محتوای دینی و مذهبی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کرد افزود: سال گذشته ۴۰۰ وعده غذای گرم در اعیاد مذهبی قربان و غدیر در اراک توزیع شد و امسال هم قرار است ۶۰۰ وعده غذا تهیه شود که به علت شیوع بیماری و مشورت با ستاد کرونا استان این غذاها به‌صورت اقلام خشک توزیع می‌شود.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نام گذاری امسال با نام جهش تولید گفت: همه ظرفیت‌های استان باید به کارگرفته شود تا تولید  به خاطر شیوع بیماری تحت تاثیر قرار نگیرد.
وی یادآورشد: مقامات کشور باید بر قیمت کالاها به ویژه اجناس شاخص مثل زمین، مسکن نظارت بیشتری داشته باشد زیرا رشد نابجای قیمتها به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد کرده است.
امام جمعه اراک اظهارداشت: از دولت و مجلس جدید انتظار می رود به مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی کنند و برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم بکوشند و با حمایت از تولید در بخش های مختلف زمینه خودکفایی را فراهم کنند.
 نماز عید سعید قربان دهم مردادماه در ۳۲ نقطه این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار