با حضور شهردار و تنی چند از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، از لباس های عملیاتی جدید آتش نشانان اراکی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 30 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس شفیعی شهردار کلانشهر اراک به اتفاق تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و ایستگاه شماره یک (شهید رضا نظری) از لباس های جدید عملیاتی که در سال جاری برای آتش نشانان تهیه شده، رونمایی کرد.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری در این آیین با ارائه گزارشی کامل از ضروت این لباس ها برای آتش نشانان و مراحل خرید آنها گفت: آتش نشانان پس از حدود ۱۳ سال به لباس‌های استاندارد و نزدیک به حریق مجهز شدند.
وی با اشاره به اینکه بحث خرید لباس‌های استاندارد چند سال در بودجه شهرداری مصوب می‌شد اما تاکنون محقق نشده بود افزود: این مهم امسال تحقق یافت و موفق شدیم با خرید لباس استاندارد، نیروهای عملیاتی را به بخشی از تجهیزات حفاظفت فردی مجهز کنیم.
آقازیارتی با بیان اینکه عمر مفید این لباس‌ها ۱۰ سال است، یادآورشد: لباس های آتش نشانی باید به صورت عادی هر ۶ ماه یک بار با دستورالعمل‌های ویژه شست و شو شوند.
وی با اعلام اینکه قیمت هر دست لباس ۱۵۷ میلیون ریال می باشد افزود: در این مرحله ۱۶۰ لباس و تجهیزات لازم برای آتش‌نشانان اراکی به صورت وارداتی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تهیه شده است.
آقازیارتی ادامه داد: علاوه بر این لباس های عملیاتی، هود یا مقنعه حریق نیز برای نخستین بار در استان مرکزی خریداری شده که در زیر کلاه مخصوص آتش‌نشانان قرار می‌گیرد تا مانع سوختن گردن و صورت مأموران در آتش ‌شود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان اینکه با خرید این لباس‌ها و تحویل به نیروهای عملیاتی، در حال حاضر تمامی آتش نشانان اراکی مجهز به لباس عملیاتی می شوند، گفت: برای ۱۰۰ نفر نیروی جدیدی که در حال حاضر در دوره آموزشی به سر برده و مشغول گذراندن دوره آموزشی هستند و به زودی به جمع نیروهای عملیاتی می پیوندند هم تمهیدات لازم در زمینه خرید لباس دیده شده و با دستور مساعد مهندس شفیعی به زودی مناقصه آن که در حدود ۳۰ میلیارد ریال است، برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان اراکی قدمی بزرگ در راستای حفظ جان این جان برکفان در حوادث مختلف است، اظهارداشت: امید است به زودی سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان هم تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار