سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: رکورد مصرف برق در این شهرستان با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا شکسته شد و به یکهزار و ۲۱۶ مگاوات رسیده است.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 28 July 2020

محمدعلی اکبری افزود: مرز هشدار مصرف برق در شهرستان اصفهان یکهزار و ۱۸۲ مگا وات بود اما با گرم شدن کم سابقه دمای هوا در این هفته، میزان مصرف برق افزایش چشمگیری یافت و ساعت ۱۲ تا ۱۳ دیروز و امروز، رکورد آن شکست و به یکهزار و ۲۱۶ مگاوات رسید.

شهرستان اصفهان بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۲ میلیون نفر از آنها در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند؛ این خطه پر جمعیت‌ترین شهرستان استان اصفهان است.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز سه‌شنبه به ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

علی اکبری با بیان اینکه از ۲ هفته گذشته با توجه به پیش‌بینی هواشناسی اصفهان مبنی بر افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا نسبت به شرایط طبیعی، هشدارهای لازم برای صرفه‌جویی در مصرف برق داده شد، اظهار داشت: با وجود افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد آن، هنوز خاموشی برنامه‌ریزی شده و ناشی از کمبود تولید برق در اصفهان نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شبکه برق شهرستان اصفهان در زمان حاضر پایدار است، تصریح کرد: برخی خاموشی‌هایی که از نقاط مختلف کلانشهر اصفهان گزارش شده مربوط به وارد شدن بار زیاد مصرف بر روی شبکه و ایجاد حوادث در آنها به خاطر گرمای هوا بوده است که در کوتاهترین زمان برای رفع آنها اقدام شد.

علی اکبری توضیح داد: در برخی مناطق که تراکم جمعیتی بالاست، افزایش مصرف برق فشار زیادی بر شبکه وارد می‌کند و به اصطلاح " فیوز سوزی " داریم که منجر به قطعی می‌شود اما تلاش شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان این است که تا حد ممکن از این حوادث پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت پایداری شبکه برق در کشور حدود ۶۰ هزار مگاوات است و اگر از این رقم بیشتر شد، برای پایدار شبکه و مدیریت اضطراری ناگزیر به اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده خواهیم شد که در سال جاری تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار