رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مورد ویروس کرونا دچار عادی انگاری شده ایم و دیگر با شنیدن فوت حدوداً  ۲۰۰ نفر از هموطنان در روز بر اثر کرونا، هیچکدام از ما متاثر نمی شویم.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 28 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع نمازگزاران مسجد المهدی اراک، افزود: این تعداد آماری که از اخبار هر روز ارائه می‌شود تنها اعداد و ارقام نیستند، بلکه هر یک، یک انسان، یک هم وطن ما هستند که می توانستند با رعایت نکات بهداشتی، اکنون زنده بمانند و زندگی کنند.
وی اظهار داشت: دانستن این موضوع که می توان با رعایت بهداشت، زدن ‌ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها آمار را کاهش داد، کار سختی نیست، اما مشاهده برخی از افراد با وجود این آمارهای بالا و تاکیدات مسئولین، که بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اصرار دارند، جای سوال و بسی نگرانی دارد.
وی تاکید کرد: اضافه کار حدود ۷ ماه پرستاران و کارانه یک ساله پزشکان را به خاطر خرید و تامین مایحتاج چرخه درمان اعم از دارو و تجهیزات حفاظت فردی، پرداخت نکرده ایم، اما با این حال مدافعان سلامت عاشقانه و تا پای جان بر سر عهد و پیمانی که با خدای خود بسته اند مانده و می مانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: به شخصه از تعطیلی واحد یا کسبه ای ناراحت و دلگیر میشوم، اما طبق گزارشات و تحقیقات کارشناسان، بیشترین دلیل انتقال و سرایت ویروس حضور در اجتماعات مراکز پر جمعیت است، به همین دلیل و به ناچار برگزاری هر گونه مراسم های عروسی و عزا را ممنوع و ادامه فعالیت اقتصادی جامعه را مشروط به رعایت موازین بهداشتی کرده‌ایم.
دکتر جمالیان گفت: وضعیت فعلی شهر اراک قرمز است و وضعیت قرمز به این معنی است که امکانات درمانی و بهداشتی دیگر جوابگوی حجم بیماران نیست.
وی تاکید کرد: وضعیت دیگر شهرستان‌های استان نارنجی و زرد هستند که در صورت تداوم این روند، در شهرستان های استان نیز دچار بحران و رسیدن به وضعیت قرمز خواهیم شد.
وی افزود: کادر درمان علاوه بر خستگی ناشی از کار، بیش از پنج ماه است که فرزندان، خانواده و آشنایان را ندیده و یا در آغوش نگرفتند، اما در مقابل برپایی مراسم های عروسی و عزا و حضور جمعیت زیاد در این مراسم ها، نه تنها باعث انتقال ویروس و افزایش حجم کاری مدافعان سلامت شده، بلکه دیدن و شنیدن این بی مهری ها، کادر بهداشت و درمان را، که برای حفظ جان هموطنان خود از جان خود نیز می‌گذرند، به شدت ناامید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار