نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رسالت خطیر تریبون نمازجمعه اصلاح رویکردها و سالم سازی فضای معنوی جامعه است.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 24 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نمازجمعه دارای آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی است که به فرموده امام راحل یک سنگر است و همه وظیفه دارند که این موهبت الهی را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه مقابله همه جانبه با بحران کرونا و رسیدن به شرایط مطلوب، همکاری و مشارکت همگانی را می‌طلبد یادآورشد: استان مرکزی در محله نخست شیوع کرونا بسیار موفق عمل کرد و با مشارکت مردم و مسئولان در کوتاهترین زمان ممکن شرایط استان به وضعیت سفید رسید، در این مرحله می‌توان با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و جلب هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی از این وضعیت عبور کرد و به نقطه مطلوب رسید.
وی با بیان اینکه در صورت توام‌ شرایط قرمز کرونایی در استان مرکزی و شهر اراک، نماز جمعه در هفته‌های آینده تعطیل می‌شود افزود: سلامتی مردم اهمیت بسیار بالایی دارد و ستاد نماز جمعه در این مرحله پیش قدم خواهد بود.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از این ویروس توزیع شد ادامه داد: در این مرحله آحاد جامعه به ویژه خیران، صنایع، سپاه، بسیج و نهادهای حمایتی باید نقش پررنگی در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه ایفا کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور به لحاظ تحریم‌ها و عدم فروش نفت بسیار حساس است گفت: اگر در دولت‌های گذشته درآمد نفتی کشور به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار می‌رسید اکنون فروش نفت با تنگنای شدید روبروست و حتی مطالبات مالی ما را پرداخت نمی‌کنند.
وی اظهارداشت: آحاد مردم باید نسبت به ابعاد مشکلات اقتصادی کشور اطلاع داشته باشند و با صرفه‌جویی، قناعت و مشارکت در فرآیند تولید، در عبور کشور از این شرایط نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در جنگ اقتصادی مقابل استکبار جهانی و متحدانش قرار گرفته است گفت: تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان با حضور همه جانبه در جبهه تولید خنثی می‌شود. 
امام جمعه اراک با بیان اینکه آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند افزود: در سایه تولید با کیفیت، کار و تلاش شبانه روزی می توان ضمن خنثی سازی تحریم‌های دشمنان، کشور را در مسیر توسعه و بالندگی قرار داد.
 وی ادامه داد: در سال جهش تولید باید به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولید، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در راستای بهترین تولیدات در دستور کار صنایع استان و کشور قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه واگذاری‌های واحدهای صنعتی هم باید با هدف آبادانی، تولید، توسعه، نوسازی، بازآفرینی و افزایش بهره‌وری انجام شود گفت: در صورت خیانت افراد به این سرمایه‌های ملی، دستگاه قضایی باید با قدرت با متخلفان برخورد کند.
وی یادآورشد: استان مرکزی با وجود برخورداری از واحدهای صنعتی بالنده و توسعه یافته در زمره استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و باید در لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید پرچمدار باشد.
امام جمعه اراک درباره حمله یک جنگنده آمریکایی به یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی هم گفت: ایالات متحده در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کرده اما در نهایت ما پیروز میدان بوده ایم چرا که اهداف و آرمان‌های ملت ما الهی است و در این رهگذر هیچ کس نمی‌تواند ما را از این مسیر خارج کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار