برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای مازندران نیمه ابری همراه با وزش باد و کاهش شدت گرما و کاهش دما به همراه رعد و برق پیش بینی شد که بیشینه دمای مناطق غربی استان برای این روزها ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد و برای مناطق شرقی و مرکزی بیشینه دمای ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 21 July 2020

 

 اداره کل هواشناسی مازندران نسبت به تبعات تغییرات جوی استان طی روزهای آینده از جمله وزش مقطعی باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق هشدار داد .

 این اداره کل در اطلاعیه خود آورده است : در ادامه شکل گیری جریانات مرطوب شمالی سطح زمین از امشب مخاطراتی از قبیل وزش باد شدید موقتی ، افزایش ابر ، کاهش دما و رگبار و رعد و برق در استان به وجود خواهد آمد .

براساس گزارش و پیش بینی هواشناسی مازندران از سه شنبه شب ابتدا وزش باد آغاز می شود و روز چهارشنبه با وزش باد شدید موقتی ادامه می یابد .

همچنین از عصر چهارشنبه اول مرداد ماه تا پنجشنبه رگبار باران ، رعد و برق پراکنده مازندران را در بر می گیرد .

بنا به اعلام هواشناسی مازندران این شرایط جوی تمامی سطح استان را فرا می گیرد و اثرات و مخاطراتی از قبیل احتمال خسارت به سازه های موقت و سست بنیان ، تاسیسات و داربست ها ، شکستن شاخه های درختان ، احتمال بروز سیلاب های ناگهانی محلی دور از انتظار نیست .

هواشناسی در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته است تا نسبت به استحکام سازه های موقت و داربست ها اقدام کرده و از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

در همین حال اداره دریایی هواشناسی مازندران نیز اعلام کرد که با توجه به وزش باد شدید از امشب ، دریای خزر از بامداد فردا چهارشنبه یکم مرداد ماه مواج است.

در این اطلاعیه بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل ۶۱ کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است که باعث ایجاد امواجی با ارتفاع ۲ متر در نزدیکی ساحل و ۲ و نیم متر دور از ساحل خواهد شد.

امواج بالای یک متر دریای خزر را برای هرگونه فعالیت دریایی بویژه شنا ناایمن می کند.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، این شرایط دریایی تا بعد از ظهر جمعه ادامه خواهد داشت .

جدول پیش بینی چند روزه وضع هوای مازندران هم نشان می دهد که امروز هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم خواهد بود و از اواخر شب بتدریج همراه با وزش باد شدید موقتی است .

بیشینه دمای امروز مناطق غربی ۳۵ درجه سانتی گراد و مراکز شرقی و مرکزی تا ۴۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است .

همچنین برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای مازندران نیمه ابری همراه با وزش باد و کاهش شدت گرما و کاهش دما به همراه رعد و برق پیش بینی شد که بیشینه دمای مناطق غربی استان برای این روزها ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد و برای مناطق شرقی و مرکزی بیشینه دمای ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

برای روز جمعه هم هوای مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در ارتفاعت و دامنه ها با رگبار و رعد و برق پراکنده است و از روز شنبه تا دوشنبه چهارم تا ششم مرداد ماه نیز هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار