مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی از امحا پسماندهای پزشکی با الزامات محیط زیستی و نظارت بیشتر و مستمربر نحوه جمع آوری و بی خطر سازی این پسماندها در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 19 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی در شرایط کرونایی، تشدید نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی استان از سوی کارشناسان پایش محیط زیست بصورت مستمرانجام میگیرد.
وی با بیان اینکه نظارت و پایش مدیریت اجرایی پسماند های بیمارستانی و ویژه و الزام به بی خطرسازی کامل پسماند های تولیدی در بیمارستان ها مورد توجه است یادآورشد: فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان ها با استفاده از دستگاههای اتوکلاو در ۲۱ بیمارستان در سطح استان انجام میشود.
میرزائی افزود: پسماندهای پزشکی باید مطابق با الزامات محیط زیست امحا شود ودر بخش حمل و نقل هم تمهیدات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل خصوصا خودروهای حمل کننده پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در مراکزی که بیماران مبتلا به کرونا در آن تحت درمان هستند نیز باید در نظر گرفته شود و در ادامه پس از انتقال پسماندهای پزشکی به مکان های مخصوص دفن هم باید با شرایط ویژه و با رعایت همه ضوابط بهداشتی و ایمنی و به طور روزانه با مواد گندزدا و با آهک مخلوط و دفن شده و به طور کامل با خاک پوشش داده شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن رعایت ضوابط بهداشتی و مشارکت اجتماعی در شکست ویروس کرونا و تشکر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه پسماندهای پزشکی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاههای متولی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار