فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بزرگ کنگره ملی شهدای استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 19 July 2020

 

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در سی و دومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: دفاع مقدس یک میدان عملیاتی بزرگ برای سبقت گیری از کسب فضائل معنوی،اخلاقی و ارزش ها بود که در آن مقطع زمانی توانست یک دانشگاه تربیتی در ایران اسلامی راه اندازی کند.
وی یادآورشد: امروز اگر در حوزه دفاع مقدس حرف و اقدامی انجام می دهیم و تاکید داریم دفاع مقدس به عنوان گنج گران بها نباید به فراموشی سپرده شود به دلیل اهمیت دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: مهمترین هدفی که باید از حرف و اقدام در مورد دفاع مقدس دنبال کنیم بازخوانی و تبیین حماسه های ایجاد شده در دفاع مقدس است که تجارب ارزشمند بار دیگر در فضای جامعه به کارگیری شوند و این فرهنگ ارزشمند را به نسل جدید بتوانیم منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان های شاخص و برتر در دفاع مقدس است،گفت:استان مرکزی عملکرد بسیار اثرگذاری در مقاطع مختلف دفاع مقدس داشت و افتخارات بزرگی در تاریخ به ثبت رسانده است.
سردار کریمی افزود: اقدام مهم و لازمی که از سال های گذشته طرح آن را تدوین کرده بودیم و در قالب ستاد پیشینه رزم دنبال می کردیم، توانست بخشی از عملکرد استان را کامل کند و این عملکرد با برگزاری کنگره شهدای استان و اجلاسیه های متفاوت تا حدودی تکمیل شد.
وی با اشاره به برگزاری موفق کنگره شهدای استان یادآورشد: کنگره شهدای استان یک اقدام بسیار بزرگ،جهادی، منسجم، همراه با هم افزایی در مجموعه استان، مردمی و انقلابی با کمترین هزینه ها بود که بار دیگر استان مرکزی را در کشور برجسته کرد.
فرمانده سپاه روح الله افزود: کنگره شهدای استان به معنای واقعی کلمه ما می توانیم را نشان داد و توانست یک اقدامی که سال ها قبل باید انجام میشد را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.
وی ادامه داد: نتیجه شش سال مجاهدت و ازخودگذشتگی در کنگره شهدا امروز در قالب هزاران دستاورد ارزشمند در استان و برخی هم در کشور به طور محسوسی قابل نمایش است.
سردار کریمی با بیان اینکه امروز هرچقدر از دستاوردها و برکات کنگره شهدای استان بگوئیم واقعا کم است چراکه با یک بررسی کوتاه تنها به ده ها عنوان از دستاوردهای کنگره دست پیدا می کنیم،گفت:خدمات رفاهی ،اجتماعی،محرومیت زدایی، فعالیتهای ادبی ، فعالیت های فرهنگی و تبلیعی، فعالیت های زیرساختی در قالب آموزشی، عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی و اقدامات ویژه برای حضرت امام خمینی(ره) تنها عناوین دستاوردهای کنگره هستند که هرکدام از این عناوین صدها زیر مجموعه و صدها برنامه شاخص در ذیل آنها انجام شده است.
وی افزود: هرکدام از دستاوردهای کنگره بیان گر رشادت ها و مجاهدت های شهدا و رزمندگان استان مرکزی هستند که امروز باید قدر آنها را بدانیم.
فرمانده سپاه روح الله با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کنگره بیان کرد: برای اینکه دستاوردهای کنگره را بهتر و با ابعاد وسیع تر به جامعه معرفی کنیم برگزاری نمایشگاه را از چند هفته گذشته در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه امروز به نقاط قوت خوبی رسیده ایم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای کنگره شهدای استان برای سه جامعه هدف نخبگان، مسئولین و عموم مردم تهیه می شود ، گفت: نمایشگاه دستاوردهای کنگره می تواند بازگو کننده تمامی اهداف و راه طی شده در شش سال کنگره را به عموم جامعه نشان دهد و ما باید این فرصت ارزشمند را قدر بدانیم.
سردار کریمی ادامه داد: یکی از افتخارات دیگری که برای استان مرکزی به برکت کنکره شهدا حاصل شد برتری کنگره استان در بین کنگره های کشور بود که امروز اقدامات در ذیل کنگره به یک الگو برای سایر استان ها تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه کار گروه ها،کمیته ها و اجلاسیه ها با جمع آوری دقیق دستاوردهای خودشان علاوه بر اینکه این اقدامات ارزشمند را برای سایر افراد نمایش می دهند آنها را به عنوان الگو در اختیار سایر استان ها قرار می دهند،گفت:با پیش بینی های صورت گرفته اقدامات باید به گونه ای دسته بندی و تهیه شود که قابلیت ماندگاری بالایی داشته باشد و بتوان آنها را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس نگه داری کرد و آیندگان از این نسخه ارزشمند بهره برداری کنند.
فرمانده سپاه روح الله استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را یک اولویت مهم در تبیین دستاوردهای کنگره خواند و گفت:همانگونه که در گام اول کنگره اقدامات رسانه ای بسیار خوبی انجام شد امروز هم باید در خصوص نمایشگاه انجام شود.
وی افزود: هرکدام از اجلاسیه ها،کمیته ها و برنامه های فرهنگی برگزار شده در کنگره مجموعه ناگفته ها و جلوه های ویژه ای دارد که نمایشگاه فرصتی مناسب برای تبیین این ناگفته ها است و باید از آن به درستی استفاده کرد.
سردار کریمی اظهار داشت: یکی از نعمات بزرگی که به برکت کنگره شهدای استان اتفاق افتاد دیدار با مقام معظم رهبری و بیانات ارزشمند ایشان بود که به عنوان فصل الخطاب باید در دستور کار همیشگی ما باشد.
وی یادآورشد: خدمت رسانی هایی که در طول کنگره اتفاق افتاد می توان گفت یکی از خدمت رسانی های کم نظیر در سطح کشور بود که برای مردم برکات فراوانی داشت و سبب محرومیت زدایی در بسیاری حوزه ها شد و این باید در نمایشگاه آورده شود.
فرمانده سپاه روح الله افزود: کنگره شهدای استان توانست ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با جوانان و نوجوانان برقرار کند و همین شاخصه آن را به مردمی ترین کنگره تبدیل کرد و امروز در نمایشگاه باید مولفه های چگونگی ارتباط برقرار کردن کنگره با جوانان را تبیین کنیم تا سرلوحه کارها و اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار