متخصص بیماری های عفونی و رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: وضعیت شهر اراک زرد است و اگر به خودمان نیاییم و سهل انگاری و عدم توجه به این ویروس را ادامه دهیم، دیر یا زود قرمز و در وضعیت هشدار قرار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 18 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر پژمان حدادی افزود: انتظار بیشتری از مردم می رود که با بالا بردن سطح مراقبت ها و رعایت بهداشت، علاوه بر یاری رساندن به کادر درمان در قطع زنجیره ی انتقال هم کمک کنند.
وی اظهار داشت: از مردم درخواست می کنیم اگر مجبور نیستند از خانه خارج نشوند و نکات هر چند ساده ی بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از شر این ویروس وحشی خلاص شویم.
وی اضافه کرد: افرادیکه بیماری های زمینه ای مثل دیابت یا فشار خون دارند یا افراد مسن، کودکان و خردسالان، مادران باردار و یا بیمارانیکه از داروهای کروتن استفاده می کنند و یا هرگونه نارسایی های مزمن کلیوی، قلبی و ریوی دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.
دکتر حدادی تاکید کرد: علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در هرگونه اجتماعاتی به خصوص اماکن شلوغ و سربسته، از ماسک استفاده و به طور مرتب دست ها را شست و شو دهید.
متخصص بیماری های عفونی و رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک در پایان با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان در روزهای اخیر نسبت به هفته های آغازین موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان با فرهنگ سازی رسانه ها برای استفاده از ماسک و تاثیر آن بر جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر گفت: با توجه به آمار مبتلایان و تعداد فوتی ها در طی این مدت به راحتی می توان گفت که با رعایت موارد بهداشتی می توان زنجیره انتقال را قطع و این ویروس را شکست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار