رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه ستاد دیه استان مرکزی گفت : خانواده زندانیان نیمه پنهان و بعضا فراموش شده در معرض آسیبهای اجتماعی هستند و لزوم توجه جدی به آنها خصوصاً در جرائم غیر عمد احساس می شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 18 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: در مورد پیشگیری از جرائم آنچه حائز اهمیت است آن است که ما بسترها و زمینه های وقوع جرم و تولید جرم را درست بشناسیم.
وی یادآورشد: هر قدمی برای آزاد سازی زندانیان به خصوص زندانیان مالی و جرائم غیر عمد، ارزشمند و خداپسندانه است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به تفاهمنامه فی مابین بنیاد مستضعفان و سازمان زندانهای کشور مبنی برایجاد زمینه برای آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم مالی گفت : این فرصت بسیار مغتنم و در این شرایط کرونایی مفید و مؤثر است که ستاد دیه استان باید با یک حرکت جهادی و دقیق با جمع آوری اطلاعات محکومین مالی و به روز رسانی آنها و اصلاح و نظام مند ساختن فرایند تحقیق و پژوهش پیرامون وضعیت محکومین، زمینه آزادی تعداد بیشتری را در استان مرکزی فراهم سازد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تأکید بر ایجاد و گسترش شعب صلح و سازش در زندان گفت : ظرفیت صلح و سازش برای پرونده های مالی و دیه مفید و اثر بخش است و همه باید به سمت کاهش پرونده در محکومین مالی باشیم.
شایان ذکر است در این جلسه ۷ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و با تأیید اعضا، مبلغ ۷۵میلیون تومان برای آزادی محکومین مالی از محل منابع مردمی و دولتی تخصیص پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار