رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دیدن فقدان و جای خالی همکاران سخت و تحمل آن بسیار سخت تر است.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 15 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مجلس ختم مجازی شهدای مدافع سلامت استان، افزود: پرستاران و پزشکان و کلیه همکاران در این ۵ ماه جان بر کفانه، ارائه خدمت کرده و می کنند که نتیجه آن کنترل این ویروس در موج اول و تا حدود نسبی در موج دوم است.
وی با اشاره به اینکه روزهای سختی پیش روی کادر بهداشت و درمان استان مرکزی است، اظهار داشت: امید می رود مردم، شاهد سختی ها و زحمات شبانه روزی و از جان گذشتگی مدافعان سلامت باشند و با رعایت نکات بهداشتی، مجموعه علوم پزشکی و کادر درمانی و بهداشتی را کمک کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: مردم با رعایت کردن موارد بهداشتی، روحیه مضاعف به کالبد خسته ی کادر درمان خواهند دمید.
وی ضمن تسلیت مجدد به خانواده این شهدا و جامعه پزشکی یادآورشد: برگزاری مراسم ختم به صورت مجازی و عدم حضور در مراسم خاکسپاری این عزیزان، یکی دیگر از مظلومیت مدافعان و شهدای سلامت است که به خاطر تاکید به مردم برای عدم حضور و برگزاری مراسمات این چنین است.
دکتر جمالیان به مردم متذکر شد: اگر بهداشت را رعایت کنند می توانیم موج دوم را نیز کنترل کنیم، اما اگر در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری شود، دچار بحران شده و متاسفانه تعداد زیادی از هم استانی هایمان را از دست خواهیم داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: ویروس کرونا نشان داده، بسیار پیچیده و مختص به هیچ گروه سنی و طیف خاصی نیست.
دکتر بهمن صادقی سده افزود: متاسفانه، کادر درمانی و بهداشتی نیز از این قائده مستثنی نیستند و در موج دوم این ویروس، ابتلا کادر درمان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: شانس ابتلا در مدافعان سلامت به خاطر درگیری و تماس مستقیم با بیماران کرونایی، بسیار بالاست و فرسایش نیروی انسانی و خستگی کادر درمان، این مهم را تحت الشعاع قرار داده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک به مدافعان سلامت دعوت کرد.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آیه شریف قرآن اگر کسی، جان یک انسان را نجات دهد، گویا همه ی انسان ها را زنده نگه داشته است.
حجت الاسلام مهرداد کوشکی با تسلیت شهادت مدافعان سلامت استان (دکتر نادری و پرستار شهید شاه محمدی) افزود: قسمت ابتدایی آیه به برخی از افرادیکه نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، تلنگری است که می فرماید اگر کسی مسئول قتل یک انسان باشد، گویی انسان های زیادی را کشته است.
وی اظهار داشت: مدافعان سلامت، ارزشمندترین چیز که همان جانشان است را بر طبق اخلاص گذاشته و در این خط مقدم ایستادگی کرده و فداکاری و ایثار خود را نشان دادند.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: امروز رعایت پروتکل های بهداشتی وظیفه ما است و اگر کسی در این زمینه سهل انگاری کند، حتما در قیامت باید جوابگوی اعمال و رفتار خود باشد.
وی گفت: اگر کسی به کرونا مبتلا می شود، حتما باید در مرحله نخست به فکر حفظ جان خود و در مرحله بعد که مهمتر از ابتلای خود است، حفظ جان دیگران باشد.
وی یادآورشد: دیده شده فردی مبتلا به کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک در جامعه حاضر شده، که باید گفت این فرد را باید به چشم یک قاتل دید و حتی وی را محاکمه کرد.
حجت الاسلام کوشکی در پایان همه ی مردم را به رعایت موارد بهداشتی و حفظ جان خود، اطرافیان و البته مدافعان سلامت دعوت کرد.
مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: همکاران ما در مراکز درمانی و بیمارستان ها، بعد از گذشت چندین ماه فعالیت شبانه روزی، خسته شده و یک به یک آنها در حال ابتلا به این ویروس هستند.
علی اکبر شمسی افزود: اگر همین رویه ادامه دار باشد و مردم نیز بخواهند با سهل انگاری و ساده انگاری با این قضیه برخورد کنند، دیگر پرستار، پزشک و کادر درمانی برای درمان و ارائه خدمت به بیماران نخواهد ماند.
وی اظهار داشت: مرحوم شاه محمدی بسیار کوشا، صادق و مهربان بود و همواره در طول شیوع این بیماری و در سنگر مراقبت از بیماران، هیچگونه کوتاهی نداشت و سرانجام در این راه مقدس به شهادت رسید.
مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از تمام مردم خواست تا با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی، راه شهدای مدافع سلامت را ادامه دهند.
رییس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اراک هم گفت: پرستاری یکی از کلیدی ترین اعضای تیم مراقبت های بهداشتی درمانی است که نقش او در کنترل بیماریها، مراقبت حمایت های جسمی، روحی و روانی و اجتماعی بیماری از سوی بزرگان علم پزشکی نوین مورد تایید قرار گرفته است.
محسن غنجی افزود: جامعه پرستاری بعد از گذشت ماه ها دست و پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس، خسته و نگران هستند و مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی توسط مردم، خستگی و نگرانی آنان را دو چندان می کند.
وی اظهار داشت: شغل پرستاری جزء مشاغل پردرآمد محسوب نمی شود و آنچه که یک فرد را در این حرفه نگه می دارد عشق و علاقه است، از این رو شغل پرستاری را باید جزء مشاغل مقدس محسوب کرد.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی پرستاری یکی از مشکلات همیشگی در حرفه پرستاری در استان بوده است که با توقف جذب و استخدام پرستاران و شیوع ویروس کرونا شکل حاد تری به خود گرفته است.
رییس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اراک با تبریک و تسلیت مجدد شهادت مدافعان سلامت استان به خصوص شهید علی شاه محمدی، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار