مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اراک با اشاره به قلع و قمع حدود ۶۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گفت: حدود ۹۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 13 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، محمد شمسی افزود: این میزان از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی در بخش‌های آزاد مرزآباد، عقیل آباد، میقان ... با حکم قضایی قلع و قمع شد.
مهندس شمسی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و دیوارکشی زمین‌های کشاورزی افزایش پنج برابری نسبت به سنوات قبل داشته است یادآورشد: افراد سودجو با دیوارکشی زمینهای کشاورزی به دنبال احداث ویلا، انبار و کارگاه هستند.
وی گفت: این مدیریت آمادگی دارد به نسبت سطح باغات نسبت به مجوز خانه کارگری و انبار اقدام کند اما چنانچه افراد بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند با برخورد قانونی و قضایی و قلع و قمع و جریمه روبرو خواهند شد و متخلفان باید بدانند که تمامی ساخت‌ و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی شهرستان اراک زیر ذره‌ بین بازرسان جهادکشاورزی قرار دارد و با موارد بدون مجوز برخورد قانونی خواهدشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک ، با تاکید به این که معدودی از متقاضیان مجوز احداث گلخانه و کارخانه پرورش قارچ، به دنبال انحراف از طرح و احداث انبار نگهداری کالا هستند، افزود: بازرسان مدیریت امور اراضی در بازدیدهای مکرر در مدت ساخت و بهره برداری چنانچه متقاضیان نسبت به تغییر کاربری طرح اقدام کرده باشند نسبت به معرفی به مراجع قانونی ، ابطال پروانه های دریافتی ، قطع انشعابات ، جریمه و قلع و قمع بناها اقدام خواهد کرد.
وی یادآور شد: از همشهریان درخواست دارم قبل از اقدام به خرید اراضی کشاورزی و باغی حتما با کارشناسان امور اراضی این مدیریت مشاوره کنند تا در دام دلالان و افراد سودجو نیافتند و قیمتهایی که این اراضی خرید و فروش می شوند سوداگری دلالان می باشد و نوعی کلاهبرداری است زیرا بسیاری از اراضی کاربری کشاورزی داشته و حتی اجازه خرد کردن این اراضی را نداشته اند و تخلف محرز است و این مدیریت با معرفی افرادیکه زمینهایی کشاورزی را خرد می کنند نیز به مراجع صالحه برخورد قانونی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار