معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 12 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری ،افزود: عمده مقاصد صادراتی تعریف شده برای استان در سال جاری کشورهای اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان، و قرقیزستان، چین، هند، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه است که برنامه‌ها برای این بخش از سوی وزارت صمت به این استان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: صادرات استان مرکزی به کشور عراق در سال قبل حدود ۱۷۷ میلیون دلار بود اما امسال صادرات به این کشور ۳۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده و صادرات استان به کشور ترکیه نیز پارسال حدود ۱۰۴ میلیون دلار بود که در سال جاری ۱۷۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.
اصغری صادرات محقق شده استان مرکزی در بهار امسال را ۱۲۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از محموله‌های صادراتی این استان به کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان ارسال شده است.
وی اظهار داشت: فرآورده‌های لبنی، شمش آلومینیوم، قیر، انواع شیشه، الیاف پلی‌استر، گوشت، پسته، سیمان و گل و گیاه مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی است که در سال جاری به نقاط مختلف جهان صادر شده است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده،باید با حمایت نقدی از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم‌له بیش از پیش تلاش کرد.
۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بیش از ۱۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار