رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این استان در موج دوم کرونا نقطه پیک شیوع را گذرانده است و اگر سهل‌انگاری در رعایت مسایل بهداشتی و ماسک نزدن ادامه یابد، وضعیت استان قرمز شده و توان حوزه سلامت همخوان با شمار مبتلایان نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 12 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پنجاه و یکمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان افزود: بر اساس آخرین گزارش بیماردهی کرونا از نقاط مختلف استان اکنون وضعیت شهرستان خنداب سفید است، خمین، و آشتیان در شرایط هشدار یا نارنجی به سربرده و  بقیه شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.
او اظهار داشت: در وضعیت کنونی دعوت همگانی به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی و گندزدایی اماکن عمومی ضرورت دارد و غفلت از آن‌ها می‌تواند شرایط را دشوارتر کند.
وی یادآورشد: برگزاری هرگونه  برنامه‌های فرهنگی در مساجد که موجب تشکیل اجتماع مردمی شود باید ممنوع شود و فعالیت این اماکن تنها به برگزاری نماز جماعت محدود شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دوره پیک ویروس کرونا در استان گذشته است ولی اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود به سمت وضعیت قرمز پیش خواهیم رفت.
دکتر جمالیان بر نظارت بیشتر در حوزه پارک‌ها و وسایل بازی و ضدعفونی مستمر این اماکن تاکید کرد و گفت: برگزاری میهمانی و مجالس عروسی و عزا به صورت زیرزمینی معضل جدی است و همه باید به عنوان دیده‌بان سلامت در بازدارندگی این رفتار پرخطر مشارکت کنند و به همراهی دهیاران و پاسگاه‌های انتظامی در این زمینه نیاز بیشتری است.
وی افزود: دوره پیک ویروس کرونا در استان گذشته است ولی اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود به سمت وضعیت قرمز پیش خواهیم رفت.
او تاکید کرد: در حال حاضر شهر خنداب وضعیت سفید شهرهای خمین و آشیان وضعیت نارنجی و بقیه شهرها وضعیت زرد دارند.
دکتر جمالیان با تاکید بر استفاده مردم از ماسک در حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: باید برگزاری برنامه‌های فرهنگی در برخی مساجد که همراه با تجمع است تعطیل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید نظارت بر مسائل بهداشتی پارک ها بیشتر شود و وسایل بازی به صورت متناوب ضدعفونی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار