رئيس كل دادگستري استان از عزم و انسجام جمعي به عنوان ضرورتي در پيشگيري از جرم ياد كرد و گفت: پيشگيري از جرم از اصلي ترين آموزه هاي دين اسلام است.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 11 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،‌حجت الاسلام والمسلمین موسوي در جلسه اخلاق كاربردي فرماندهي انتظامي استان مركزي از اخلاق نيكو به عنوان شاخصه اي در سير انسان به سمت تعالي و پيشرفت ياد كرد و افزود: آنهايي كه مسئوليت خدمتگزاري به مردم را دارند، بايد ضمن دقت در رفتار و كردار خود و برخوردي شايسته با بندگان خدا مسير سعادت و تكامل را براي خود فراهم کنند.
وی یادآورشد: پاک بودن جامعه اسلامي و پاک نگه داشتن آن از هر گونه فحشا و منکرات در گرو انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر است و آحاد جامعه و به طور ويژه کارکنان نيروي انتظامي که عمل به اين فريضه الهي، از وظايف ذاتي آنها محسوب مي شود، نبايد در اجراي آن سست و سهل انگار باشند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در مسير تقوا و مراقبت از اعمال،‌ رفتار و گفتار ادامه داد: از آنجا که رسالت دين، رهايي انسان از تباهي و فساد وگمراهي است، به تبع آن پيشگيري از جرم، از اصلي ترين آموزه هاي وحياتي بوده که در تار و پود پيام هاي آسماني و رهنمودهاي انبيا و اوليا الهي همواره مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي افزود: اقدامات پيشگيرانه، مجموعه اي از اقدامات و فعاليت هاي سازنده تربيتي، آموزشي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي را در بر مي گيرد که لازمه اجراي اين اقدامات، فراهم شدن بستر مناسب و همکاري همه جانبه مردم و تمام دستگاه هاي دولتي و قضائي است.
موسوي با بيان تاكيد رهبر معظم انقلاب بر پيشگيري از جرم به عنوان مسئله اي بسيار مهم و فرا قوه اي گفت: ايشان در كلام شان محقق شدن اين مهم را نيازمند انديشه، علم و تجربه دانسته و بر آن تاكيد دارند.
رئيس كل دادگستري استان مركزي با بيان اينکه دين اسلام مظهر سربلندي و سر افرازي است، اظهار داشت: اسلام نحوه درست زندگي کردن و چطور زندگي را به ما آموخته است،زندگي کردن با چيزهايي که از جنس خودمان بوده و هيچ گونه آسيبي ما را تهديد نمي کند.
وی گفت:زندگي که در سايه خداوند متعال و ائمه اطهار (ع)و به دور از هر گونه تعلقات دنيوي بي ارزش است چرا كه در جوامع اسلامي انسان ارزش خاصي دارد و قابل مقايسه با ديگر موجودات نمي باشد.
وی با بیان اینکه از عوامل موفقيت انسان در راه هدف، استمرار و تداوم و پشتکار است افزود: در ارزيابي اعمال بايد بر کيفيت و استمرار آن انديشيد کار نيک و مثبت هر چه اندک باشد،اگر تداوم داشته باشد ارزشمند تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار