فرمانده انتظامي شهرستان ساوه از دستگيري ۳حفار غير مجاز در بیابانهای اطراف اين شهرستان و کشف تعدادی از وسایل حفاری از آنها خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 11 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "علي اكبر عيسي آبادي" افزود: در پي دريافت خبري مبني بر حضور تعدادی از حفاران با یک دستگاه خودروی کامیونت در بیابان های اطراف شهرستان به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامي قرار گرفت.
این مقام انتظامی اظهارداشت: پس کسب اطمينان از صحت موضوع اعلامی، مأموران قبل از اینکه حفاران فرصت فرار داشته باشند، در عملیاتی خودروی حفاران را توقیف و آنها را دستگير کردند.
وی با اشاره به کشف تعدادی از وسایل حفاری از قبیل موتور ، چکش و شوک برقي و تعداد ۵ عدد ديناميت دست ساز در بازرسی از خودروی حفاران گفت: افراد دستگیر شده در بازجویی مأموران بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه در این محل را داشته اند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساوه با تآکید براین مهم که نیروی انتظامی هرگز اجازه حفاری غیرمجاز و به تاراج بردن آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان را به افراد سودجو و قانو گریز نخواهد داد افزود: ۳ متهم دستگیر شده دراین عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار