رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به مراودات استان با استان های نارنجی و قرمز همجوار، وضعیت استان مرکزی شکننده خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 07 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: برای ادامه کنترل ویروس کرونا در استان، نیازمند همراهی و همدلی بین مردم و مسئولان هستیم.
وی اظهار داشت: با زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی، خودداری از سفر و عدم حضور در اجتماعات و اماکن پر ازدحام و شلوغ و مراسمات و مجالس  عروسی و عزا، می توان این ویروس را تا حد زیادی کنترل کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: مقرر شده، تالارها با ۵۰درصد از ظرفیت شان فعالیت کنند، اما توصیه می شود تا حد امکان از رفتن به این مجالس جدا خودداری شود.
وی با اشاره به دوران سخت این بیماری و دردهای شدید عضلانی و تنگی نفس شدید مبتلایان، یادآورشد: رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی و توصیه های پزشکی علاوه بر واجبات شرعی، جزء وظایف قانونی و شهروندی هم محسوب می شود.
دکتر جمالیان افزود: اگر مردم با همین روال پیش بروند و ساده انگاری ویروس کرونا برای مردم و مسئولین ادامه داشته باشد، به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی باید منتظر افزایش تعداد بستری ها و مرگ و میر تا ۶ برابر تا چند ماه آینده باشیم.
وی گفت: با ادامه این روند تنها راه ممکن برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا علیرغم میل باطنی مسئولین، بازگشت به اعمال محدودیت ها همچون گذشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در راستای نظارت و بازرسی درباره رعایت بهداشت با هیچ کس تعارف نداریم و از هیچ کم کاری و نواقصی به دلیل رابطه مستقیم با سلامت مردم، چشم پوشی نمی کنیم، به طوریکه تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد پلمپ و بیش از ۱۲۰۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی انجام شده است.
دکتر جمالیان گفت: البته این میزان وظیفه ی سنگین با کمبود نیروی انسانی و منابع مالی همخوانی ندارد و سایر ارگان ها و مردم هم باید در راستای وظایف دولتی و شهروندی خود مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار