اولین مرکز دولتی درمان ناباروری در استان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰میلیارد ریال در کلینیک تخصصی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، افتتاح شد.  
کد خبر: ۸۷۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 07 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در این مراسم گفت: امروز دو اتفاق امیدوار کننده افتتاح اولین مرکز دولتی ناباروری و افتتاح اولین مگا آی سی یو در حوزه بهداشت و درمان استان رقم خورد.
سید علی آقازاده افزود: با افتتاح اولین مرکز دولتی درمان ناباروری و مگا icu، خدمات حوزه ی بهداشتی و درمانی در استان ارتقاء خواهد یافت.
وی اظهار داشت: زوجینی که بچه دار نمی شدند، با افتتاح این مرکز و با تعرفه های دولتی و بسیار کمتر نسبت به بخش خصوصی به آرزوی خود یعنی بچه دار شدن می رسند.
استاندار مرکزی یادآورشد: هزینه های باروری جوانان نزدیک به  ۱۰۰میلیون تومان  می شد که در این مرکز می توانند با پرداخت  تنها ۵درصد از مبالغ قبلی، به آرزوی خود که بچه دار شدن است برسند.
آقازاده در پایان از رییس، معاونین و خیرینی که این مرکز را به بهره برداری رساندند قدردانی کرد و گفت: این اقدام پیش از این در بخش خصوصی انجام می شد اما لازم بود در بخش دولتی هم خدمات این چنین به مردم استان ارائه و همگان از آن بهره مند شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: پیش از این درمان ناباروری زوج ها و انجام آی وی اف برای بچه دار شدن در استان و در بخش خصوصی با هزینه های بالا و سنگین انجام می گرفت اما با افتتاح این مرکز، زوجین می توانند این خدمات را با تعرفه های دولتی و مناسب تر، دریافت کنند.
دکتر سید محمد جمالیان به میزان میانگین ۱۵ درصدی ناباروری در کشور و بالا بودن این میزان در استان نسبت به آمار کشوری اشاره کرد و افزود: امید می رود با انجام اعمال و آغاز به کار این مرکز، فاصله ی زیاد استان با نرم کشوری، کاهش یابد.
گفتنی است در این کلینیک به ۵۰ نفر به صورت سرپایی و بیش از ۱۵ نفر بصورت بستری می توان خدمات مربوطه را ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار