نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اقتصادی و تامین بودجه بدون نفت در کشور با فعالیت بخش کشاورزی محقق می شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 04 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سبزی در نشست بارئیس جهاد کشاورزی استان افزود:.با توجه به وسعت و اهمیت بخش کشاورزی، اقتصاد کشور وابسته به افزایش تولید محصولات کشاورزی است.
وی توسعه صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی را مهم دانست و گفت : توسعه صنایع تبدیل در بخش های مختلف کشاورزی گامی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی، ترویج و تشویق کشاورزان برای تولید و ایجاد بستر اشتغال برای جوانان و جویندگان کار است.
سبزی یادآورشد: دو شهرستان ساوه و زرندیه از حیث وسعت و تنوع محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای در سطح استان برخوردار است بنابراین در راستای افزایش تولید و ادامه این روند می طلبد مدیران و مسولان جهاد کشاورزی با برنامه ریزی و مدیریت گامی بزرگ در این عرصه بردارند.
نماینده مردم شهرستان ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر رویکرد مدیران در نحوه نظارت و رسیدگی و برقراری ارتباط مستمر و نزدیک با کشاورزان و تولیدکنندگان، اتخاذ تصمیم بر اساس نیاز فعالان بخش کشاورزی، ایجاد تعامل و همکاری بین دستگاه های مربوطه، رفع موانع خرید و تحویل گندم و .... از جمله راه هایی است که می تواند زمینه بهبود و توسعه بخش کشاورزی را در استان فراهم آورد.
سبزی یادآورشد: طی چند سال گذشته کارکرد روستا ها از مبدل بودن و تولید به ییلاق شهرنشینان و خوش نشینی تغییر کرده است و با توجه به مهاجرت معکوس مردم به روستا ها می توان از این فرصت استفاده بهینه کرد و با استفاده از سرمایه، سرمایه گذاران روند تولید و تبدیل را در روستاها احیا کرد.
آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم به شاخص های استان مرکزی در بحث تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نهم در تولید گندم، سوم در تولید علوفه، در تولید حبوبات رتبه سوم، تنوع گل و گیاه های زینتی رتبه اول و میزان تولید رتبه دوم کشور به استان اختصاص دارد.
وی با اشاره به کسب رتبه سوم در زمینه تولید گوشت قرمز در استان، میزان تولید محصولات دامی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بحث تولید محصولات دامی به صورت میانگین ۵۰ درصد مازاد بر نیاز مصرف در استان تولید می شود و میزان تولید گوشت قرمز بالغ بر ۵۵ هزار تن در سال ۹۸ بوده است.
آنجفی یادآورشد: سازمان جهاد کشاورزی با اراده و همت مسوولان و فعالان بخش کشاورزی از لحاظ جذب سرمایه و اعتبار و همچنین تدارک و توزیع کودهای شیمیایی و نهاده ها توانسته است جز استان های شاخص در سطح کشور باشد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تامین کودهای شیمیایی و نهاده های دامی یارانه ای، دریافت و تخصیص اداوات کشاورزی همچون کمباین و تراکتور از تولیدکنندگان و تحویل به متقاضیان، بروز مشکلات در سامانه سوخت و نبود یا کمبود سرمایه از جمله مشکلات پیش روی بخش کشاورزی است که اکثر فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی را با مشکل روبرو کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار