نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش کشاورزی مجموعه ای است که ۵۰ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و بخش های مختلف زراعی، باغی، دام و طیور و.... زیرمجموعه این بخش هستند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 02 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، نظری افزود:ضعیت کشور از لحاظ مسائل اقتصادی و معیشتی در حوزه های مختلف از جمله بخش کشاورزی با آسیب های جدی روبرو است که بخشی از این آسیب ها نتیجه تحریم ها و مشکلات داخلی است.
وی یادآورشد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستند تا مشکلاتی که ماحصل تحریم های بیرونی است را با برنامه ریزی درست و تولید محصول در داخل کشور، برطرف کنند.
نظری ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات داخلی، تولیدات محصولات کشاورزی متناسب با اقلیم کشوری، بالا بردن بهره وری در کشور از جمله راه های توسعه اقتصادی و معیشتی در بخش کشاورزی است.
وی بخش کشاورزی را حوزه ای گسترده نسبت به دیگر بخش ها دانست و گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و نقش موثر آن در تامین امنیت غذای مردم، اعضای کمیسیون بخش کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با پیگیری جدی معضلات این عرصه، به دنبال رفع مشکلات و تبدیل تهدیدها به فرصت است.
نظری افزود: به عنوان نمایندگی از مجمع نمایندگان استان با جمع بندی نقاط قوت و ضعف و همچنین شناسایی ظرفیت بخش کشاورزی استان قصد داریم در حوزه سیاست های کلان کشاورزی نقش آفرین باشیم.

در این جلسه گفت: وضعیت کشور از لحاظ مسائل اقتصادی و معیشتی در حوزه های مختلف از جمله بخش کشاورزی با آسیب های جدی روبرو است که بخشی از این آسیب ها نتیجه تحریم ها و مشکلات داخلی است. وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستند تا مشکلاتی که ماحصل تحریم های بیرونی است را با برنامه ریزی درست و تولید محصول در داخل کشور، برطرف نمایند. نظری ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات داخلی، تولیدات محصولات کشاورزی متناسب با اقلیم کشوری، بالا بردن بهره وری در کشور از جمله راه های توسعه اقتصادی و معیشتی در بخش کشاورزی است. وی بخش کشاورزی را حوزه ای گسترده نسبت به دیگر بخش ها دانست و بیان کرد: بخش کشاورزی مجموعه ای است که ۵۰ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و بخش های مختلف زراعی، باغی، دام و طیور و.... زیرمجموعه این بخش هستند. وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و نقش موثر آن در تامین امنیت غذای مردم، اعضای کمیسیون بخش کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با پیگیری جدی معضلات این عرصه، به دنبال رفع مشکلات و تبدیل تهدیدها به فرصت است. نظری بیان کرد: به عنوان نمایندگی از مجمع نمایندگان استان با جمع بندی نقاط قوت و ضعف و همچنین شناسایی ظرفیت بخش کشاورزی استان قصد داریم در حوزه سیاست های کلان کشاورزی نقش آفرین باشیم.
آنجفی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ،نقش نمایندگان مجلس را در رفع مشکلات بخش کشاورزی مهم برشمرد و گفت: بیان و انتقال مشکلات حوزه کشاورزی از طریق تشکل ها و فعالان این حوزه و برقراری ارتباط مستقیم با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بهترین شیوه انتقال و رفع مشکلات است.
وی به وضعیت تولیدات کشاوررزی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استان مرکزی از لحاظ حجم تولید و کیفیت محصولات کشاورزی جزء ده استان برتر کشور است و سهم میزان تولیدات آن، سه میلیون تن محصول است.
آنجفی یادآورشد: در تولید برخی محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، نباتات علوفه ای، حبوبات، تنوع گل و گیاه زینتی، دام و طیور شاخص هستیم و رتبه اول تا پنجم کشوری را در این عرصه به خود اختصاص داده ایم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از قبیل گل و گیاه، ماهی زینتی، پسته ارگانیک و انار ساوه نیز استان مرکزی، جزء استان های شاخص است.
وی ادامه داد: در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده ، تمرکز کشور و امید به تحقق شعار سال به بخش کشاورزی است.
آنجفی گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات و محدودیت ها از جمله تحریم ها و محدویت های اعتباری سعی کردیم در همه بخش های کشاورزی روند تولید را افزایش دهیم.
وی به برنامه های پیش روی سازمان در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود تولید محصول گندم به بیش از ۴۵۰ هزار تن و تحویلی به سیلوها ۳۵۰ هزار تن در استان باشد.
آنجفی نبود یا کمبود سرمایه، نوسان قیمت ها و مشکلات تامین نهاده ها را مهمترین و بزرگترین مشکل پیش روی تولید بخش کشاورزی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار