رئیس کل دادگستری مرکزی:
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: حکم تبرئه ۴۱ کارگر شرکت صنایع آذرآب اراک از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 02 July 2020
 
به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی شامگاه چهارشنبه افزود: دادگاه بدوی حکم محکومیت تعلیقی برای کارگران آذرآب صادر کرده بود که این مهم در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد بررسی قرار گرفت و ظرف مدت چهار ساعت حکم تبرئه این افراد صادر شد.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت دستگاه قضا به مقوله جهش تولید، سیر پرونده کارگران آذرآب با دقت نظر بیشتر و موشکافانه در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد پیگیری قرار گرفت تا امید و بالندگی در محیط صنعت و اشتغال استان مرکزی بیش از پیش فراگیر شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با وجود اینکه حکم محکومیت کارگران آذرآب تعلیقی بود، اما به دستور رئیس قوه قضائیه، دادگاه تجدید نظر برگزار و در ایام دهه کرامت، حکم قطعی تبرئه این افراد صادر شود.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی نگاه ویژه‌ای به جامعه کارگری دارد و بر ابن اساس تا کنون حکم حتی یک ساعت حبس یا یک ریال جزای نقدی برای علیه کارگری در این استان صادر نشده است.

در همین حال با اعلام حکم قطعی تبرئه کارگران، شورای کارگری شرکت صنایع آذرآب نیز با صدور پیامی از صدور احکام تبرئه کارگران این واحد تولیدی از دادگستری کل استان مرکزی و قوه قضائیه تقدیر کرد.

صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

کارگران آذرآب اراک پارسال در جریان پیگیری مسائل صنفی خود با خروج از کارخانه و حضور در سطح شهر خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند.

آذرآب در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلر‌های نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار